تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۰۹۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عدم پاسخ سوریه به به ضرب‌العجل اتحادیه عرب
دولت بشار اسد هیچ پاسخی به ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی اتحادیه عرب برای سفر ناظران بین‌المللی به این کشور نداد. با این حال مهلت یک روزه اتحادیه عرب تا آخر وقت روز جمعه تمدید شده بود. ۷ نفر در درگیری‌های تازه کشته شده‌اند.

به گزارش آفتاب، مهلت اتحادیه عرب برای جلب موافقت حکومت سوریه با سفر ناظران بین‌المللی به این کشور تا پایان روز جمعه (۲۵ نوامبر/۴ آذر) تمدید شده بود، ولی تا کنون هیچ پاسخی از سوی دمشق داده نشده است.

بر اساس ضرب‌الاجل اتحادیه عرب، در صورت عدم پاسخ‌گویی سوریه، کشورهای عضو اتحادیه عرب سوریه را تحریم‌خواهند کرد و خواستار تصویب قطعنامه ‌علیه حکومت این کشور در سازمان ملل خواهند شد .

تحریم‌های مورد نظر اتحادیه عرب تعلیق پروازها، توقف معاملات و روابط اقتصادی و مسدود کردن دارایی‌های دولت دمشق است. 

از دو هفته ‌پیش، در پی ادامه‌خشونت‌ها علیه معترضان سوری، اتحادیه‌عرب عضویت سوریه در این اتحادیه را به حال تعلیق در آورده است.

در همین حال روز جمعه تظاهرات با شعار "جمعه حمایت از ارتش آزاد سوریه علیه حکومت بشار اسد" در شهرهای مختلف این کشور از جمله دیر‌الزور، حمص، درعا، ادلب، حما، حلب و حومه‌شهر دمشق ادامه یافته است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان ملل تا کنون بیش از ۳۵۰۰ نفر از معترضان به دست نیروهای امنیتی حامی رژیم اسد کشته شده‌اند.
برچسب ها: سوریه ، اتحادیه عرب
:
:
:
آخرین اخبار