تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۹۶۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دامپزشکی خوزستان:
فضای کشتارگاه های خوزستان به هیچ وجه مورد تایید ما نیست / اگر قرار به پلمپ کردن باشد، تمام کشتارگاه ها باید پلمپ شوند
پلمپ کردن و متوقف نمودن کشتار راه چاره نیست. زمانی با همکاری بسیار خوب دادستان بهبهان، کشتارگاه این شهر را به مدت یک ماه و نیم پلمپ کردیم و در این مدت فشار زیادی به ما وارد شد. حتی در کشتارگاه اهواز نیز با این تعداد بالای کشتار، اصول اولیه رعایت نمی شود و فشار در نهایت بر بازرس دامپزشکی وارد می شود
خوزنیوز: وضعیت کشتارگاه های استان خوزستان با استانداردها فاصله زیادی دارد و به به گفته مسئولان مربوطه در صورت عمل به قوانین می بایست تمامی آنها پلمپ شوند. نمونه ای از  وضعیت نامناسب این کشتارگاه ها را در تصاویر کشتارگاه ایذه که در خوزنیوز منتشر شده است می توانید ببینید.

فضای کشتارگاه های خوزستان به هیچ وجه مورد تایید ما نیست /  اگر قرار به پلمپ کردن باشد، تمام کشتارگاه ها باید پلمپ شوندشهردار ایذه در پاسخ به پرسش خوزنیوز درباره مسئولیت نظارت بر کشتارگاه ایذه گفت: این مسئولیت بر عهده هر دو نهاد سازمان دامپزشکی و شهرداری است و اگر وضعیت نامناسب باشد ما نیز می گوییم نباید این گونه باشد.

مهران باباپور خاطرنشان کرد: نظارت بر کشتار، بهداشت و وضعیت فیزیکی دام با شهرداری است و سازمان دامپزشکی و امام جمعه بر بهداشت و مسائل شرعی ذبح نظارت مستقیم دارند.

وی در رابطه با عبور دام ها از محل کشتار دام گفت: نباید وارد کلی گویی شویم و اگر مورد خاصی وجود دارد باید به آن مورد اشاره نمود؛ کشتارگاه ما سنتی است نه صنعتی؛ در حال حاضر بضاعت ما در همین حد است، نظارت بهداشتی در آن جا وجود دارد و تاکنون نیز مشکلی مشاهده نشده است.

شهردار ایذه درباره لزوم جداسازی مراحل مختلف کشتار در کشتارگاه بیان داشت: این موضوع را قبول دارم اما ما هنوز از اعتبار لازم برای حرکت به این سمت برخوردار نیستیم و مشکل کشتارگاه نه تنها در شهر ما بلکه در شهرهای هم جوار نیز به یک معضل تبدیل شده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان:
اگر قرار به پلمپ کردن باشد، تمام کشتارگاه های سنتی ما باید پلمپ شوند

ماهی جنوب آلوده هست/ ماهی جنوب آلوده نیست / معلوم نیست!مدیرکل دامپزشکی خوزستان نیز در رابطه با وضعیت نامناسب کشتارگاه ایذه گفت: به طور کلی کشتارگاه های استان وضعیت خوبی ندارند و خود من این مطلب را در چندین گفت و گوی خبری بیان کرده ام.

مصطفی کنارکوهی در پاسخ به پرسش خبرنگار خوزنیوز درباره دلیل پلمپ نشدن این گشتارگاه گفت: اگر قرار به پلمپ کردن باشد، تمام کشتارگاه های سنتی ما باید پلمپ شوند.

وی افزود: در زمینه بهداشت کشتارگاه دو موضوع اساسی داریم: نخست بحث بهداشت محیط و فضای کشتارگاه است که در این زمینه برخی ارگان ها که تمایلی به بردن نام آن ها ندارم، خود را به آن راه زده اند و توجهی نمی کنند. موضوع دوم به سلامت گوشت دام برمی گردد که در این زمینه بازرس اداره کل دامپزشکی بازرسی نهایی را در کشتارگاه ها انجام می دهد و اگر گوشت ها سالم نباشند امکان خروج را ندارند.

 مدیرکل دامپزشکی خوزستان یادآور شد: محیط درون هیچ یک از 23 کشتارگاه استان که همگی به شهرداری متعلق اند به هیچ وجه مورد تایید ما نیست، اما پلمپ کردن و متوقف نمودن کشتار راه چاره نیست. زمانی با همکاری بسیار خوب دادستان بهبهان، کشتارگاه این شهر را به مدت یک ماه و نیم پلمپ کردیم و در این مدت فشار زیادی به ما وارد شد.

کنارکوهی در رابطه با جدا نبودن بخش های مختلف کشتارگاه ایذه از یکدیگر گفت: حتی در کشتارگاه اهواز نیز با این تعداد بالای کشتار، اصول اولیه رعایت نمی شود و فشار در نهایت بر بازرس دامپزشکی وارد می شود، اما نمی توانیم کشتارگاه ها را پلمپ کنیم.

وی افزود: کمیته ای را با نام کمیته نظارت بر کشتارگاه های استان داریم که ریاست آن به عهده معاونت اجتماعی استانداری و دبیری آن با اداره کل دامپزشکی می باشد. در این کمیته معضلات کشتارگاه ها مطرح می شود و پیش از این اعتبار زیادی برای مناسبی برای ساماندهی این اماکن داده می شد، اما از سه سال پیش حتی یک ریال هم برای این موضوع به شهرداری ها اعطا نشده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تاکید کرد: اگر همین کشتارگاه های فعلی را حذف کنیم، مردم کماکان به گوشت نیاز دارند و کشتار دام به کشتارگاه های زیرزمینی منتقل می شود که چنین چیزی بسیار بدتر از وضعیت موجود است. باید بپذیریم که بیشترین تمرکز خود را بر سه کشتارگاه صنعتی استان قرار داده ایم و به کشتارگاه های سنتی کمتر توجه می کنیم.

وی عنوان کرد: مجوز راه اندازی یک کشتارگاه صنعتی در بین دو شهر ایذه و باغملک صادر شده است که در صورت افتتاح آن، مشکلات بسیاری برطرف می شود. هم چنین با راه اندازی کشتارگاه صنعتی اهواز، کشتار دام پنج شهر دیگر استان از جمله سوسنگرد، هویزه، حمیدیه، باوی و رامهرمز در کشتارگاه فوق انجام خواهد شد.

کنارکوهی تاکید کرد: درست است که حرف آخر را در زمینه سلامت کشتار دام اداره کل دامپزشکی می زند، اما ما نمی توانیم فرضا کشتارگاهی را به دلیل خرابی سیستم فاضلاب آن پلمپ کنیم.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان به سه مرحله انتظار دام، کشتار و نگهداری 24 ساعته دام پس از کشتار به منظور تایید سلامت آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشتارگاه های ما دو مرحله اول و آخر وجود ندارد.

کد خبرنگار: 1001

تصاویر کشتارگاه شهرستان ایذه



غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
0
2
شهرداري كه به ... شهردار شد
جاویدنادرپور
|
UNITED KINGDOM
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
0
1
شهردارمحترم ایذه.خدا وکیلی بگو خودت و خانوادت از این گوشتهای ذبح شده در کشتارگاه ایذه استفاده میکنید؟
:
:
:
آخرین اخبار