تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۲۳۶۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهاجرت به استرالیا بهتر است یا نیوزیلند؟

 مهاجرت به استرالیا یا نیوزیلند؟ این سؤالی است که قبل از تصمیم به مهاجرت به ذهن بسیاری از متقاضیان مهاجرت خطور کرده است. حتی ممکن است این سؤال شما هم باشد. در واقع استرالیا و نیوزیلند می‌توانند برای افرادی که به مهاجرت فکر می‌کنند، گزینه خوبی باشند و تا حدودی از لحاظ اقتصادی مشابه هم هستند.

هردو برای تحصیل، کار و گذراندن تعطیلات مناسب هستند. با وجود برخی تشابهات، تفاوت‌هایی در بخش‌های مختلف این دو کشور وجود دارد که باعث برتری یکی بر دیگری شود. در ادامه مبحث می‌خواهیم مختصراً به مقایسه ویژگی‌های این دو کشور بپردازیم. پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید تا به اطلاعات مفید و جامعی دست یابید.

در این قسمت می‌خواهیم راه های مهاجرت به استرالیا و نیوزیلند و برخی از ویزاهای این دو کشور را باهم مقایسه کنیم.

به طور کلی می‌توان گفت که روش‌ها و مسیرهای مهاجرت این دو کشور تقریباً یکی است. یعنی ویزای کار استرالیا در مقابل ویزای کار نیوزیلند و همین مورد برای ویزاهای تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و والدین صدق می‌کند اما یک سری تفاوت در هر یک از این مسیرها وجود دارد. به همین منظور برای پاسخ به سؤال مهاجرت به استرالیا یا نیوزیلند بیایید در ابتدا به بررسی برخی از راه های مهاجرت به استرالیا و نیوزیلند بپردازیم.

ویزای کار استرالیا یا ویزای کار نیوزیلند؟

ویزای کار هر دو کشور، اصلی‌ترین راه ورود به این دو کشور و جزء ویزاهای محبوب به حساب می‌آیند. بد نیست بدانید که سیستم امتیازبندی این دو کشور هم تقریباً یکی است یعنی شما باید یک سری از فاکتورها را داشته باشید تا بتوانید امتیاز خود را افزایش دهید. البته این فاکتورها معمولاً یکی است اما میزان امتیازات آن‌ها متفاوت است. به طور مثال شما باید برای ویزای کار استرالیا حداقل 65 امتیاز کسب کنید در صورتی که برای ویزای کار نیوزیلند باید حداقل 160 امتیاز کسب کنید.

توجه داشته باشید که این امتیازات حداقل هستند و شما باید برای بالا بردن شانس خود در پروسه اخذ ویزای کار امتیازات بیشتری کسب کنید.

خوب. در ادامه بیایید با هم شرایط و امتیازات کاری در این دو کشور را بررسی کنیم.

شرایط کاری در استرالیا و نیوزیلند

هر دو کشور نیوزیلند و استرالیا از بازار کاری خوب و ایده آل برای متقاضیان مهاجرت برخوردار هستند. در واقع لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا و نیوزیلند می‌تواند خود مبین آن باشد. هر دو کشور به نیروی کار ماهر در مشاغلی از قبیل مهندسی، مدیریت، بازرگانی، فناوری اطلاعات، امور بهداشتی، تکنولوژی‌های جدید و غیره نیاز دارد. اما باید به چندین نکته درباره کار در این دو کشور توجه کنید. مورد اول اینکه استاندارد کاری در نیوزیلند 40 ساعت در هفته اما در استرالیا 38 ساعت در هفته است. ثانیاً نرخ بیکاری در استرالیا حدوداً 5.5 درصد اما در نیوزیلند 4.1 درصد است.

ثالثاً متوسط درآمد کار در نیوزیلند بهتر از استرالیا است. مثلاً میانگین حقوق ماهیانه در استرالیا 4115 دلار اما در نیوزیلند حدوداً 4831 دلار است.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا یا ویزای سرمای گذاری نیوزیلند؟

به طور حتم افرادی که می‌خواهند در یک کشور خارجی سرمایه گذاری کنند، عوامل بسیاری را در نظر می‌گیرند. اما باید ببینیم که شما چه نوع بیزینسی را می‌خواهید در این کشور راه بیندازید. چرا که در هر دو کشور شما چندین گزینه ویزای سرمایه گذاری برای انتخاب دارید. گفتنی است که با همه این ویزاها، شما باید سرمایه گذاری میلیون دلاری در این کشور داشته باشید. البته ویزای 132 استرالیا می‌تواند در این مورد به شما کمک کند چنانچه قصد سرمایه گذاری مبالغ بالای 1.5 میلیارد دلار را داشته باشید. در حالی که در نیوزیلند این مبلغ بالاتر است. اما اگر بخواهید در بین این دو کشور برای سرمایه گذاری، یکی را انتخاب کنید پیشنهاد ما به شما ویزای 188 استرالیا است.

بدون شک ویزای 188 در میان گزینه های موجود می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. با این ویزا می‌توانید با مبلغ 800 هزار دلار استرالیا در این کشور سرمایه گذاری کنید و با راه اندازی یک کسب و کار اقامت استرالیا را دریافت کنید. پس دلیلی ندارد به گزینه دیگری فکر کنید.

خوب. در ادامه مبحث اجازه بدهید شرایط سرمایه گذاری در این دو کشور را بررسی کنیم.

شرایط سرمایه گذاری در استرالیا و نیوزیلند

وضعیت سرمایه گذاری در هر دو کشور برای سرمایه گذاران خارجی کاملاً مطلوب است و هر دو کشور از پروژه‌ها و ایده های مختلف سرمایه گذاری استقبال می‌کنند. سرمایه گذاران از طریق راه اندازی بیزینس و خرید ملک برای گرفتن اقامت این دو کشور اقدام کنند.

تحصیل در استرالیا یا نیوزیلند؟

هر دو کشور از سیستم آموزشی پیشرفته و فوق‌العاده ای برخوردار هستند. اما بد نیست بدانید که در استرالیا تعداد دانشگاه‌ها با رنکینگ بالا نسبت به نیوزیلند بیشتر است. خوشبختانه اخذ ویزای تحصیلی هر دو کشور آسان است. شرایط اخذ ویزای تحصیل استرالیا و ویزای تحصیل نیوزیلند تقریباً یکی است. تنها تفاوت این دو کشور در شرایط سنی است. در نیوزیلند محدودیت سنی برای پذیرش در دانشگاه‌ها وجود ندارد. اما گفتنی است که تحصیل در استرالیا نسبت به نیوزیلند گران‌تر است. اما در هر دو کشور شما اجازه کار پاره وقت 20 ساعت در دو هفته را دارید.

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در دانشگاه های هر دو کشور پذیرش شوند و به تحصیلات خود ادامه دهند. بد نیست بدانید که شانس دریافت بورسیه در مقطع ارشد تحقیقاتی و دکترای استرالیا بیشتر از نیوزیلند است. نکته قابل توجه دیگر برای دانشجویان خارجی اینست که شرایط کار حین و پس از تحصیل در استرالیا برای آن‌ها مهیاتر از نیوزیلند است.

و کلام آخر

با همه این تفاسیر استرالیا و نیوزیلند همواره در لیست کشورهای پرطرفدار به قصد مهاجرت به خصوص برای ایرانیان قرار گرفته‌اند. آمارها و اطلاعات حاصل از تحقیقات در مورد این دو کشور حاکی از آن است که پاسخ اینکه استرالیا بهتر است یا نیوزیلند با توجه موضوعات مختلف مهاجرتی متفاوت است.

به طور مثال در زمینه تحصیل، می‌توان گفت شرایط استرالیا به مراتب بهتر از نیوزیلند است در حالی که در زمینه کاری نیوزیلند برتر است. چرا که وضعیت کشور نیوزیلند از لحاظ میزان درآمد و بیکاری بهتر از استرالیا است. از این رو شاید به نوعی بتوان گفت الویت قرار دادن یکی بر دیگری برای مهاجرت غالباً به هدف افراد بستگی دارد.

اگر شما هم به هر دلیلی قصد مهاجرت به یکی از این دو کشور را دارید اما در انتخاب مردد هستید، می‌توانید روی کمک مشاورین و وکلای زبردست موسسه مهاجرتی کانگروز حساب کنید. مجموعه ویزاپیک با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت و اخذ انواع ویزاها شما را یاری می‌کنند.

برای بهره‌مندی از کمک مشاورین و کارشناسان مجموعه، می‌توانید وارد سایت شده و فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید.

:
:
:
آخرین اخبار