تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۳۳۲۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باکس گل قرمز جاودان به صورت تک شاخه و چند شاخه

گل‌هایی جاودانه داشته باشید

گل‌ها هدایای زیبایی هستند. احساس و محبتی که با هدیه‌ دادن گل می‌توانید به عزیزانتان منتقل کنید، با هیچ هدیه‌ی دیگری قابل انجام نیست. همه گل‌ها دوست دارند اما مانع اصلی بر سر خرید یا هدیه دادن آنها، عمر کوتاهشان است. در شرایطی که بعضی، گل‌های مصنوعی را جایگزین آنها می‌کنند؛ اما بسیاری از افراد گل‌های مصنوعی را نمی‌پسندند زیرا لطافت و حس زندگی گل‌های طبیعی را ندارند. برای این دسته از افراد گزینه‌ای وجود دارد که به کمک آن هم می‌توانند از زیبایی گل‌های طبیعی لذت ببرند و هم مطمئن باشند که هدیه‌ی آنها برای مدتی طولانی ماندگار است: گل‌های جاودان. در ادامه این مطلب بیشتر در مورد این گل‌ها روش تهیه و نکات مهم در مورد نگهداری آنها با شما خوانندگان عزیز صحبت می‌کنیم.


گل جاودان چیست؟

گل‌های جاودان، گل‌های طبیعی هستند که تحت فرایندهایی، رطوبت داخلشان از آنها خارج می‌شود بدون آنکه خشک یا پژمرده شوند. در این فرایند، گل‌ها در سیلکاژل که یک ماده‌ی شیمیایی و جاذب‌الرطوبه است قرار می‌گیرد که تمام رطوبت گل را به آرامی به خود می‌کشد. در طی عملِ خشک کردن حتی می‌توان رنگ گل را نیز بسته به سلیقه‌ی مشتری تغییر داد.

مزیت ساخت این گل‌ها این است که آنها لطافت و ظاهر یک گل طبیعی را دارند اما مانند گل‌های مصنوعی برای مدت طولانی قابل نگهداری هستند. گل‌های جاودان را هم می‌توانید در قالب یک باکس گل و هم به صورت گل تک شاخه تهیه کنید. هر کدام زیبایی خود را دارند. به ویژه در مورد رز جاودان قرمز که یک گل عاشقانه و بسیار رومانتیک و هدیه‌ای بسیار مناسب برای عزیزان و کسانی ست که دوستشان داریم.

انواع گل جاودان

چه گل‌هایی را می‌توان به گل جاودان تبدیل کرد؟ روش جاودان کردن برای همه‌ی گل‌ها قابل انجام است زیرا نژاد گل بر فرایند آن تاثیرگذار نیست. موضوع مهم این است که از این روش برای گیاهان گلدار استفاده می‌شود نه گیاهانی بدون گل. در بین انواع گلی که این فرایند روی آنها انجام می‌شود، رز قرمز جاودان طرفداران بیشتری دارد.


روش‌های نگهداری از گل رز جاودان

با وجود آنکه گل‌های جاودان به نگهداری روزانه مانند آب دادن یا تعویض خاک و حتی تابش نور نیاز ندارند، اما برای آنکه طول مدت ماندگاری آنها را افزایش دهید باید از یک سری دستورالعمل‌ها پیروی کنید. این دستورالعمل‌ها به شرح زیراند:

- به گل‌های خود آب ندهید! گل‌های رز جاودان به آبدهی نیاز ندارند و حتی برعکس، ممکن است در صورت آبدهی از بین بروند. اگر گل رز جاودان قرمز شما در بسته‌‌بندی‌های بدون سرپوش و در معرض گرد و خاک قرار دارد و می‌خواهید آن را تمیز کنید، نباید از اسپری آب استفاده کنید.

- گل‌ها را در معرض تابش مستقیمِ نور خورشید قرار ندهید. این کار طول عمر گل شما را کاهش می‌دهد و حتی منجر به رنگ پریدگی گلبرگ‌های آن می‌شود.

- گل‌ها را از بسته بندی خود خارج نکنید. چه گل شما به صورت گل تک شاخه باشد یا به صورت باکس گل، از خارج کردن آنها از بسته بندی خودداری کنید. با این کار ممکن است باعث ریزش گلبرگ‌ها یا جدا شدن برگ و شاخه‌ها شوید.

- باکس گل رز جاودان قرمز را در معرض وزش باد کولر قرار ندهید. در این صورت ممکن است گلبرگ‌های گل دچار ریزش شوند. بهتر است آن را در جایی قرار دهید که جا به جایی شدید هوا وجود ندارد.

این گل را به هر کسی که هدیه می‌دهید، بهتر است نکات بالا را برایش توضیح دهید تا او هم بتواند برای مدت بیشتری از زیبایی گلش لذت ببرد.


بهترین بسته بندی برای گل‌های جاودان

گل‌های رز جاودان قرمز یا به طور کلی هر گل جاودان دیگری در بسته بندی‌های مختلفی عرضه می‌شود. آنها می‌توانند به صورت باکس گل، سبد گل، دسته گل و .... باشند. و حتی می‌توانید به صورت گل تک شاخه یا دسته‌ای آنها را خریداری کنید. هر کدام از این شیوه‌های بسته بندی مزایا و معایب خاص خود را دارد. اما ما پیشنهاد می‌کنیم گلی را بخرید که در بسته بندی‌های در دار باشد تا مجبور به پاک کردن گرد و خاک روی آن نباشید زیرا در هر بار نظافت، امکان آسیب رساندن به گل وجود دارد.

بهترین شیوه‌ی بسته بندی این گل‌ها به صورت گل تک شاخه در استوانه‌های شیشه‌ای به سبک فیلم معروف دیو و دلبر است. گل‌های جاودان به این شکل یک کادوی بسیار زیبا و شکیل هستند که هر کسی از دریافت آنها خوشحال خواهد شد.

قیمت گل جاودان

قیمت گل جاودان تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. در درجه‌ی اول گلی که برای این کار انتخاب می‌شود، یک عامل تعیین کننده‌ی قیمتی است. رز جاودان قرمز نسبت به سایر گل‌های جاودان، قیمت بیشتری دارد. فاکتور بعدی، شیوه‌ی گل آرایی است. گل تک شاخه نسبت به جعبه‌ی گل ارزانتر است زیرا وقت و مواد کمتری برای تزیین آن استفاده شده است. جنس بسته بندی و اینکه گل آرایی در چه بسته‌ای انجام شده باشد نیز بر قیمت موثر است. به عنوان مثال جعبه‌ی شیشه‌ای و جعبه‌ی چوبی و مقوایی هر کدام قیمت خاص خود را دارند.


گل جاودان را از کجا بخریم؟

شما می‌توانید گل‌های جاودان را هم از مغازه‌های گل فروشی به صورت حضوری و هم از سایت‌های گل فروشی آنلاین تهیه کنید. در خرید حضوری دست شما برای چیدمان و گل آرایی بازتر است و می‌توانید نظرتان را اِعمال کنید. اما در گل فروش‌های آنلاین، شما باید در بین بسته‌های گلِ از قبل آماده شده انتخاب کنید. با این حال مهمترین مزیت خرید غیرحضوری این است که به حضورتان نیاز ندارد و گل‌های خریداری شده در عرض چند ساعت درب منزل به شما تحویل داده می‌شوند.

گل‌های جاودان؛ بهترین انتخاب برای هدیه

گل‌های جاودان راهکاری برای افرادی هستند که به گل‌های طبیعی علاقه‌مندند اما به دنبال گزینه‌های ماندگارتر هستند. با خرید این گل‌ها می‌توانید زیبایی و لطافت گل طبیعی را داشته باشید و برای مدت طولانی‌تر از این زیبایی بهره‌مند شوید. همچنین آنها یک گزینه‌ مناسب برای هدیه دادن به دوستان و آشنایان هستند. به ویژه در مواقعی که می‌خواهید یک کادوی ماندگار و خاص به طرف مقابل خود هدیه دهید.

این روزها یکی از ایده های خلاقانه و آسان برای تهیه هدیه و زیبا سفارش باکس گل (Order a flower box) است که می تواند احساس شعف بی نظیری را در طرف مقابل تان به وجود آورد. جعبه گل بهترین هدیه از سال‌های قدیم تاکنون بوده است. اگر به کتاب معروف فلاور باکس که توسط یکی از نویسنده های مطرح گل آرایی یعنی Chantal Aida Gordon نوشته شده است نگاهی بیاندازید، خواهید دانست که هدیه دادن باکس گل از ۲۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و از زمان هخامنشیان در ایران رواج دارد.

به دنبال باکس گل خاص و متفاوت می گردید؟ نشانی را درست آمده اید.



:
:
:
آخرین اخبار