تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۰۴۲۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسافرت چه ریسک هایی دارد
 هر کاری که در زندگی انجام می دهیم احتیاج به برنامه ریزی و در نظر گرفتن طیفی از بهترین تا بدترین شرایط در انجام آن کار را دارد. یکی از بهترین کارهایی که ما در زندگی انجام می دهیم و همیشه از آن با هیجان و به نیکی یاد می کنیم، سفر کردن است. مسافرت برای ما همیشه خوشایند بوده و جزئی از آرزوهای هر شخص است. اما این لذت ها و هیجان ها یک طرف ماجرا و یک سوی سکه هستند. آن سوی دیگر آن در نظر گرفتن ریسک هایی است که ممکن است در طول سفر با آن روبرو شوید و باید آمادگی مقابله با این ریسک ها را داشته باشید.
مسافرت چه ریسک هایی دارد

به طور مثال امکان دارد که بر اثر حادثه یا بیماری که در طول سفر بروز می کند احتیاج به مراجعه به مرکز درمانی در کشور مقصد داشته باشید. سوالات زیادی در ذهن شما شکل خواهد گرفت: بهترین مرکز درمانی در این کشورکجاست؟ چقدر باید هزینه درمان بپردازم؟ آیا این مراکز به من که خارجی هستم خدمات می دهند؟ در صورتی که درمان به طول بیانجامد، تکلیف همراهانم چه خواهد بود؟ بلیط برگشت را چطور باید جابجا کنم؟

همچنین مشکلاتی هم امکان دارد در طول سفر برای بار همراه شما پیش بیاید. به طور مثال افرادی هستند که چمدان را گم می کنند یا ایرلاین به آن ها تحویل نمی دهد. یا اینکه چمدان آن ها سر از مقصدی دیگر در می آورد. در این حالت باید فکری کرد به حال وسایل ضروری که در چمدان و بار همراه خود داشتید.

همچنین برخی مواقع حوادث یا اتفاقات غیر قابل پیش بینی باعث لغو پرواز یا تاخیر طولانی مدت در آن می شوند. در صورت تأخیر باید در کجا اسکان داشته باشید؟ در طول مدت تأخیر در پرواز چطور باید هزینه های جاری خود را پرداخت کنید؟

ما معمولاً به کشورهایی سفر می کنیم که اطلاعات چندانی هم از قوانین مدنی در آن کشور نداریم. همین امر در برخی موارد باعث مشکلات حقوقی برای مسافر می شود و مجبور می شود هزینه های حقوقی برای دفاع از خود بپردازد.

اگر بخواهیم برای تمامی اتفاقاتی که گفته شد، با خودمان پول به همراه ببریم، باید مقدار زیادی وجه نقد ارزی به همراه داشته باشیم که همین امر هم باعث بروز مشکلاتی نظیر ورود و خروج پول از کشور و همچنین خطر سرقت آن خواهد شد. همچنین گران بودن نرخ ارز در ایران در این حالت، مسافرت را گران تر از آن چیزی که فکرش را می کردیم برایمان ایجاد خواهد کرد.

در این حالت یک راهکار ساده وجود دارد که بتوانیم از همه هزینه هایی که گفته شد خیالمان راحت باشد و نیازی هم به همراه بردن مقدار زیادی ارز نداشته باشیم. شما می توانید قبل از خروج از کشور، اقدام به خرید بیمه مسافرتی نمایید. بیمه مسافرتی را شرکت بیمه سامان سالهاست به بهترین شکل ممکن ارائه می کند. در صورتی که تحت پوشش بیمه مسافرتی سامان باشید، نیازی به پرداخت هزینه های درمان نخواهید داشت، و بابت تأخیر در پرواز و همچنین دیر رسیدن چمدان ها و یا مشکلات حقوقی می توانید از یاری کمک رسان طرف قرارداد بیمه سامان استفاده کنید.

خرید بیمه مسافرتی سامان به صورت آنلاین و اینترنتی هم فراهم است. به این منظور که شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید با وارد کردن اطلاعات شخصی، اطلاعات مندرج در گذرنامه، و اطلاعاتی از مسافرت خود از جمله مدت و مقصد سفر، بیمه نامه مسافرتی خود را خریداری نموده و با خیال راحت سفر کنید.

:
:
:
آخرین اخبار