تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۹۸۰۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دفتر رسیدگی به گرانفروشی بلیت هواپیما در فرودگاه اهواز راه اندازی شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: با گشایش دفتر رسیدگی به شکایات فروش بلیت در فرودگاه اهواز، رسیدگی به شکایات در محل انجام می شود.

رضا سعیدی درحاشیه آیین گشایش دفتر رسیدگی به شکایات فروش بلیت در فرودگاه اهواز اظهار کرد: در زمان شلوغی مسافرت متاسفانه برخی دفاتر اقدام به فروش بلیت چند برابر قیمت می کنند که اعتراض شهروندان را بدنبال دارد.

وی افزود: برای حل این مشکل با هماهنگی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و فرودگاه اهواز دفتر رسیدگی به شکایات گشایش شد.

سعیدی با بیان اینکه در این دفتر گروه مشترکی از این ارگان ها مستقر و به شکایات شهروندان و مسافران رسیدگی می شود، گفت: شکایاتی از خرید و فروش بلیت ها گرانتر از نرخ مصوب داشته ایم که پرونده هایی هم تشکیل شده و به شکایات رسیدگی شد.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان نیز گفت: این دفتر با توجه به افزایش فروش بلیت های چارتری و گرانتر از قیمت مصوب در مسیرهای پرتردد، ایجاد شده است.

محمد سعید شرفی اظهار کرد: به توجه به معضل گرانفروشی در عرضه بلیت هواپیما در مسیرهای اهواز- تهران، اهواز- اصفهان، اهواز- مشهد و اهواز- شیراز درصدد حل این مشکل برآمدیم که دفتر رسیدگی به شکایات در فرودگاه اهواز به این منظور ایجاد شد.

وی افزود: شرکت های هواپیمایی به جای اینکه خود اقدام به فروش بلیت کنند از طریق شبکه های سراسری و آژانس ها، بلیت ها را به طور یک جا به یک نفر فروخته و افراد سوءاستفاده گر، این بلیت ها را چند برابر قیمت به فروش می رسانند.

شرفی با بیان اینکه مسوول رسیدگی به این قضیه سازمان هواپیمایی کشوری است، ادامه داد: در این باره چندین مرتبه با این سازمان صحبت کردیم اما به دلیل نداشتن مسوول مستقر در استان ها به این امر رسیدگی نشد.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان ادامه داد: برای رسیدگی به این معضل با رسیدن به جمع بندی با اداره کل تعزیرات خوزستان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت و صدا و سیمای خوزستان ، این دفتر ایجاد شد.

وی ادامه داد: در این شعبه سیار تعزیرات در فرودگاه اهواز در صورت مشاهده تخلف و فروش بلیت گرانتر از قیمت مصوب در همان محل پرونده تشکیل و حکم قضایی صادر شود.

شرفی گفت: با ایجاد چنین مشکلاتی اعتماد مردم به صنعت هوانوردی از بین می رود که متاسفانه بیشتر تخلفات نیز در مسیر اهواز و دیگر مسیرهای پرتردد صورت گرفته بود.

فرودگاه بین المللی اهواز به لحاظ تعداد جابجایی مسافر ، رتبه چهارم را در سطح فرودگاه های کشور دارد.

فروش بلیت های چارتری در زمان شلوغی مسافرت ها از معضلاتی است که در مسیرهای پرتردد هوایی از فرودگاه اهواز، گریبانگیر شهروندان شده که برای رسیدگی به این معضل دفتر رسیدگی به شکایات در فرودگاه اهواز ایجاد شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: فرودگاه اهواز
:
:
:
آخرین اخبار