تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۹۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لیبی کاملا از دست قذافی آزاد شد / شادی مردم آغاز شد + فیلم
انقلابیون لیبی با تسلط بر آخرین پناهگاه‌های نظامیان قذافی در سرت، تمام این کشور را از دست هواداران سرهنگ دیکتاتور آزاد کردند / به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، انقلابیون لیبی امروز با تسلط کامل بر شهر سرت زادگاه معمر القذافی دیکتاتور لیبی پرچم جدید لیبی را بر فراز مرکز این شهر به اهتزاز در آوردند.
انقلابیون لیبی با تسلط بر آخرین پناهگاه‌های نظامیان قذافی در سرت، تمام این کشور را از دست هواداران سرهنگ دیکتاتور آزاد کردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، انقلابیون لیبی امروز با تسلط کامل بر شهر سرت زادگاه معمر القذافی دیکتاتور لیبی پرچم جدید لیبی را بر فراز مرکز این شهر به اهتزاز در آوردند.

بر اساس این گزارش این اتفاق بعد از تسلط کامل انقلابیون بر منطقه 2 شهر سرت صورت گرفته بود که به وسعت یک کیلومتر مربع همچنان در اختیار نیروهای وابسته به قذافی باقی مانده بود.



سخنگوی شورای انتقالی لیبی نیز دقایقی پیش خبر آزادی نسبی شهر سرت از دست هواداران قذافی را تایید کرد.

شبکه الجزیره نیز با اعلام خبر فوری مربوط به این اتفاق انقلابیون لیبی را نشان داد که پرچم قدیمی این کشور را به آتش کشیده و پرچم جدید لیبی را به اهتزاز درآوردند. آنها همچنین تصاویر مربوط به قذافی را نیز در این شهر از بین بردند.

منابع نظامی انقلابیون اعلام کردند که تعدادی از تک‌تیراندازهای قذافی را نیز به اسارت گرفته اند. انقلابیون بعد از اعلام خبر تسلط کامل بر شهر به ابراز شادی خود در این شهر پرداخته و تیر هوایی شلیک کردند.

شورای انتقالی لیبی هنوز خبر تسلط کامل بر شهر سرت و در نتیجه آزادسازی کامل لیبی از اشغال نیروهای قذافی را تایید نکرده‌اند. شهر بنی‌ولید یکی دیگر از پناهگاه‌های هواداران قذافی نیز دو روز پیش در اثر حملات نیروهای انقلابی از دست طرفداران قذافی خارج شد.

شهر سرت از دو ماه گذشته هدف حملات نیروهای انقلابی قرار گرفته بود، اما هواداران قذافی مقاومت سرسختانه‌ای را در این شهر از خود نشان می‌دادند. بطوریکه از یک هفته پیش هواداران قذافی در منطقه‌ای به وسعت سه کیلومتر مربع شامل مناطق حی الدلار و منطقه 2 محاصره بودند، اما همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دادند.

نیروهای انقلابی همچنین اعلام کرده‌اند که مکان استقرار سیف الاسلام قذافی را شناسایی کرده‌اند، اما وی به همراه یک کاروان خودروهای مجهز زرهی فرار کرده است.
:
:
:
آخرین اخبار