تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۹۶۰۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث راه آهن اهواز - اصفهان به یکصد هزار میلیارد ریال نیاز دارد
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: ساخت راه آهن اهواز - ایذه - اصفهان بر اساس برآوردها یکصد هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که هم اینک در مرحله تامین اعتبار است.

عبدالکریم درویش زاده روز شنبه اظهار کرد: با توجه به قدمتی که این پروژه دارد و بحث هایی که پیش تر در ارتباط با آن بوده موافقت نامه کمیسیون ماده 215 پروژه دریافت شده است.

وی با اشاره به دو خطه بودن پروژه افزود: این خط آهن 535کیلومتر طول دارد که در مرحله نخست، یک خط به صورت بالاستی با تامین ناوگان احداث و در مراحل بعدی روسازی خط انجام خواهد شد.

* موافقت طرف عراقی با طرح اولیه پل خط آهن بصره - شلمچه

مدیرکل راه آهن جنوب همچنین از تهیه طرح اولیه پل خط آهن بصره - شلمچه و موافقت طرف عراقی با آن خبر داد.

درویش زاده افزود: به منظور تامین اعتبار طرح، مکاتبات لازم با وزارت راه و شهرسازی و از آنجا با هیات دولت انجام و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی منعکس شده و راه آهن جمهوری اسلامی منتظر واگذاری اعتبار است که به محض واگذاری اعتبار عملیات اجرایی طرح شروع خواهد شد.

وی یادآوری کرد: در پی سفر وزیر راه و شهرسازی به عراق، توافق های لازم صورت گرفته و قرار بر این شده که پل روی رودخانه اروندرود به طول 700متر توسط ایران ساخته شود که یک پل بسیار خاص است.

درویش زاده توضیح داد: با توجه به این که دهانه وسط پل به منظور تردد کشتی ها به صورت بازشو ساخته خواهد شد از فناوری خاصی برخوردار خواهد بود و یک هزار و 500میلیارد ریال هزینه در برخواهد داشت.

مدیرکل راه آهن جنوب همچنین گفت: با توجه به این که ریل باس های موجود در خطوط درون استانی با آب و هوای منطقه زیاد سازگاری نداشت ناوگان جدیدی جایگزین شد که شامل شش دستگاه دیزل زیمنس و 11سالن دو طبقه با برخورداری از سیستم تهویه مناسب است.

درویش زاده افزود: ارزش ریالی طرح یک هزار و 175میلیارد ریال بود که برای رفاه حال مردم و جابجایی مسافران در زمان حاضر در حال خدمات رسانی هستند و با توجه به این که حدود یک ماه از این موضوع گذشته شرایط بسیار مطلوبی دارند.

* افزایش سرعت در خطوط ریلی جنوب

درویش زاده در عین حال از افزایش سرعت سیر در خطوط ریلی درون استانی راه آهن جنوب خبر داد.

وی توضیح داد: با مجموع عملیات روی خط در مسیر اهواز – بندر امام سرعت از متوسط یکصد کیلومتر در ساعت به 140کیلومتر ارتقا یافت؛ در این مسیر 160کیلومتر هم تست و جواب گرفته شد اما در مرحله نخست و به منظور حفظ ایمنی در این مسیر با سرعت 140کیلومتر سیر می شود.

درویش زاده گفت: در مسیر اندیمشک هم از 90کیلومتر در ساعت به 130کیلومتر در بخشی از مسیر ارتقای سرعت یافته و مابقی مسیر را هم در صددیم وضعیت خط بهبود یافته و سرعت افزایش یابد.

وی افزود: در مسیر اهواز - خرمشهر هم سرعت سیر از 90به 120کیلومتر در ساعت افزایش یافته است و در صددیم پس از اجرای عملیات بهسازی و بهبود وضعیت کیفی خط سرعت به 160کیلومتر برسد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
احداث خط راه آهن اهواز به اصفهان از مسیر هفتکل در کاهش هزینه ها موثر میباشد مسئولین دراین خصوص مصلحت کشور را در نظر بگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
فکری به سرعت قطار اهواز تهران بکنید 18 ساعت برای مسیر 800 کیلومتری زیاده
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
0
نقشه این مسیر را منشر کنید تا فهمیم که راه آهن از کدام شهرها میگذرد.در ضمن ساخت راه آهن اهواز به شیراز به کجا رسید؟؟؟
سیدعبدالرضاشریفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
0
چندسال پیش تعدادقطارهای مشهدبه تهران ۵رام بود وتهران به اهواز ۴قطاربودویک رام به مشهد خداروشکرچندسالیست جمعیت اهوازرشدمعکوس داشته وامسال به ۲قطارکاهش یافته انهم یک قطار یک روز درمیان بین اهواز وتهران تردد میکند واقعادرفصل تابستان مسئولین بفکرباشند
:
:
:
آخرین اخبار