تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۹۵۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
"یه حبه قند" از فردا در اهواز اکران می شود
فیلم سینمایی «یه حبه قند» تازه ترین اثر سید رضا میر کریمی از فردا چهارشنبه 20 مهرماه در سینما اکسین اهواز اکران عمومی خواهد شد.

به گزارش مهر، فیلم سینمایی «یه حبه قند» تازه ترین اثر سید رضا میر کریمی به تهیه کنندگی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از چهارشنبه 20 مهرماه همزمان با تهران در سینما اکسین اهواز جایگزین فیلم سینمایی «شیش و بش» خواهد شد.
در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است که سکوت خانه باغی قدیمی و سر سبز با ورود مهمانانی در هم می شکند .چهار دختر این خانه به همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچکترشان پسندیده به یاری مادر شتافدند.این اقامت برای خواهران و با جناق ها شاید در دسر باشد ولی بچه ها تحقق یک آرزوی بزرگ است تا اینکه ...

رضا میر کریمی تازه ترین اثر سینمایی اش را اثری کاملا ایرانی توصیف  می کند و معتقد است که یک زندگی ایرانی را به تصویر کشیده است. وی معتقد است در «یک حبه قند» معادله‌‌ پیچیده تری را برای خود طرح کرده است و می گوید حالا می‌آئیم قصه ‌ای را طراحی می ‌کنیم که باز هم حادثه در آن نقش تعیین‌کننده ندارد.

نگار جواهریان، رضا کیانیان، اصغر همت، فرهاد اصلانی، سعید پور صمیمی، پریوش نظریه، روح ا... مفیدی، ریما رامین فر، سهیلا رضوی، شمسی فضل الهی، هدایت هاشمی و ... از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

سید رضا میر کریمی که علاوه بر کارگردانی به همراه محمد رضا گوهری نگارش این فیلم سینمایی را بر عهده داشته توانسته است با «یه حبه قند» جوایز بهترین فیلم جشنواره فیلم شهر و جایزه بهترین فیلم و کارگردانی شب تهیه کنندگان، جایزه ویژه جشن انجمن منتقدان ونویسندگان سینمایی و... را به دست آورده است.

کارگردان «یه حبه قند» ساخت  فیلم هایی چون به «همین سادگی»، «خیلی دور خیلی نزدیک»، «اینجا چراغی روشن است»، «زیر نور ماه» و «کودک و سرباز» را در کارنامه دارد.
:
:
:
آخرین اخبار
ذ