تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۹۳۷۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش تعداد تشکیلات بهداشت حرفه ای در صنایع استان
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان از افزایش تعداد تشکیلات بهداشت حرفه‌ای در صنایع به منظور افزایش دسترسی کارگران به خدمات بهداشتی درمانی خبر داد
خوزنیوز: سرپرست مرکز بهداشت خوزستان از افزایش تعداد تشکیلات بهداشت حرفه‌ای در صنایع به منظور افزایش دسترسی کارگران به خدمات بهداشتی درمانی خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر شکراله سلمان‌زاده ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: حفظ، صیانت و ارتقای نیروی کار کشور از طریق تامین محیط کار سالم و پیشگیری از حوادث و بیماری‌های شغلی از اهداف توسعه پایدار کشور بوده و نقش بهداشت حرفه‌ای در این زمینه بسیار حایز اهمیت است.

وی تصریح کرد: نظارت بر امور بهداشتی و درمانی حدود 99 هزار و 724 نفر شاغل در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات استان نه تنها سلامتی آنها را در برداشته بلکه تاثیر مثبت و انکارناپذیری در افزایش بهروه‌وری، کیفیت محصولات، رضایت شغلی و شاخص کیفیت زندگی خواهد داشت.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان اصلی‌ترین وظیفه بازرسان بهداشت حرفه‌ای را کنترل صنایع، کارگاه‌ها و کارخانجات منطقه تحت پوشش از طریق بازرسی‌ها و پیگیری‌های مستمر عنوان کرد و افزود: علاوه بر این به منظور افزایش نظارت بر سلامت شاغلان و ارائه خدمات بهداشتی مطلوب به کارگران شاغل در کارگاه‌ها؛ تشکیلات بهداشت حرفه‌ای با همکاری کارفرمایان در برخی کارگاه‌ها ایجاد شده است و تعداد این گونه تشکیلات، روند رو به رشدی را داشته به نحوی که در سال 93 نسبت به سال 92 افزایش قابل توجه‌ای را شاهد بودیم.

وی در ادامه به تشریح روند افزایش تعداد تشکیلات بهداشت حرفه‌ای در سال 93 نسبت به سال 92 پرداخته و اظهار کرد: تعداد تشکیلات بهداشت حرفه‌ای در کارگاه‌های 20 تا 49 نفره از 46 واحد در سال 92 به 76 واحد در سال 93، در کارگاه‌های 50 تا 499 نفره از 30 واحد در سال 92 به 54 واحد در سال 93 و در کارگاه‌های بیش از 500 نفر از 9 واحد در سال 92 به 20 واحد در سال 93 افزایش یافته است.

سلمان‌زاده گفت: امید است امسال نیز با همکاری سایر صنایع و دستگاه‌های اجرایی بر تعداد تشکیلات بهداشت حرفه‌ای افزوده شده و امکان دسترسی کارگران استان به خدمات بهداشتی و درمانی بیش از پیش فراهم آید.
:
:
:
آخرین اخبار