تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۹۳۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
فرار مالیاتی برخی دانه درشت‌ها اقتصاد مملکت را نابسامان کرده است
امام جمعه خرمشهر گفت: دانه درشت‌های مملکت اگر از مالیات فرار نمی‌کردند، امروز وضعیت کشور بهتر از این بود.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی امروز با اشاره به اینکه بیشترین مراجعات به دفتر امامت جمعه خرمشهر به دلیل بیکاری افراد است، اظهار کرد: خرمشهر که زمانی محلی برای مهاجرت هزاران جویای کار از سراسر کشور به این نقطه بود اکنون مردمانش در شرایط نامناسبی به لحاظ معیشتی به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه 30 درصد مردم این شهر از بیکاری و نداشتن شغل مناسب رنج می‌برند، اضافه کرد: در گذشته منطقه شلمچه دادای 18 روستا با نخسلتان‌های فراوان بود ضمن آنکه نخلداران در میان نخلستان‌ها به کشت میانه کاری نیز پرداخته بودند و در ایام تعطیلات مختلف به ویژه نوروز محلی مناسب برای آنانی بود که می‌خواستند ساعاتی را در آرامش و در میان آن همه سرسبزی سپری کنند.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: اکنون از آن همه نخل و سرسبزی دیگر خبری نیست، کشاورزان یا اصلا به روستاهای خود بازنگشته‌اند و یا به دلیل وجود مشکلات فراوان انگیزه و تمایلی به ادامه کار ندارند.

موسوی در بخشی از سخنان خود با اشاره به توانمندی کشورمان در عرصه علم و فناوری یادآور شد: خودباوری منشأ رشد و بالندگی است، اقتصاد مقاومتی با نگاه درون‌زا یعنی آنکه انسان توانمندی خود را ببیند.

وی گفت: باور کنیم که در کشورمان جوانانی هستند که در مسائل هسته‌ای و علمی بسیار موفق و توانمندند، کشورما به لحاظ علمی و فنی رتبه هفدهم را در جهان داراست.

*مقام معظم رهبری از «تولید» به عنوان ستون فقرات اقتصاد مقاومتی نام می‌برد

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر افزود: اینکه مقام معظم رهبری از «تولید» به عنوان ستون فقرات اقتصاد مقاومتی نام می‌برد، یعنی آنکه باید با افزایش تولیدات داخلی  بحث واردات کالا را به حداقل برسانیم ضمن آنکه با این اقدام از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور نیز حمایت همه جانبه کرده‌ایم.

موسوی خاطرنشان کرد: 300 دانه درشت در کشور داریم که درآمدشان سه برابر درآمدهای نفتی کشور است که اگر از پرداخت مالیات فرار نمی‌کردند اکنون وضعیت مملکت بهتر از اینها بود.

امام جمعه خرمشهر در ادامه تصریح کرد: حاصل فرار این افراد از پرداخت مالیات، بروز مشکلات مختلف برای مردم به ویژه مردم خرمشهر است که حدود یک دهه درگیر جنگ تحمیلی بود.

وی در پایان یادآور شد: از آنجایی که بیکاری سهم عمده‌ای در پرونده‌های ورودی به دادگستری‌ها را دارد لذا مسئولان باید در جهت ایجاد زمینه‌های کار و فعالیت چاره‌اندیشی کرده و راهکارهای عملی ارائه کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار