تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۹۲۷۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قراردادهای موقت همچنان تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران
رییس خانه كارگر خوزستان گفت: بيش از 70 درصد از كارگران استان با قراردادهاي موقت زير يكسال كار مي​كنند كه مدت این قراردادها عمدتا يك ماهه است.

آقايار حسينی اظهار كرد: مدت قراردادهاي كارگران استان در حدي پايين است كه حتي قرارداد 29 روزه را بين آن‌ها مي​بينيم و اين مساله امنيت شغلي را از كارگران گرفته است.

وي با اشاره به مصوبه لغو قراردادهاي زير يكسال كه از سوي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در شوراي عالي كار مطرح شد، تصریح كرد: اين مصوبه به منظور ساماندهي كارگاه‌هايي با توليد مستمر در شوراي عالي كار مطرح و تصویب شد اما متاسفانه پس از چند روز لغو شد.

حسینی تصریح كرد: اين مصوبه آرامش خاطري براي كارگران بود و موجب تامین امنيت شغلي برای کارگران، کمک به ساماندهي قراردادهاي موقت و امنيت نسبي محيط ​هاي كارگري مي​شد.

وی با اشاره به وضعيت بيكاري در خوزستان و كشور، عنوان کرد: امنيت كاري براي كارگران وجود ندارد. در شرايط بالا بودن تعداد نيروي كار و تقاضاي پایین كارگاه‌ها، قطعا كارگران امنيت ندارند زيرا كارفرمايان با خيال راحت كارگري را اخراج کرده و نيروی آماده به کار دیگری را به كار مي​گيرند.

رییس خانه كارگر خوزستان اظهار كرد: افرادي در بين بيكاران استان مي​بينيم كه با وجود داشتن تحصيلات عاليه تن به هر شغلي مي​دهند تا فقط درآمدي داشته باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار