تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۹۱۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نکات جدیدی درباره اختلاس کشف شده است
عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس با اشاره به کشف نکات جدیدی در پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی اظهار داشت:نکات جدیدی درباره اختلاس کشف شده است که در کمیسیون های خانه ملت در حال پیگیری می باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی درخصوص علل دعوت وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی به مجلس گفت: پرونده اختلاس توسط دو قوه قضائیه و مقننه به طور جدی در حال پیگیری می باشد و تاکنون جلسات متعددی با وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و مدیران بانکی در کمیسیونهای مختلف مجلس علی الخصوص اقتصادی برگزار شده است.

نماینده فلاورجان با اشاره به کشف نکات جدیدی در پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی اظهار داشت: نکات جدیدی درباره اختلاس کشف شده است که در کمیسیونهای خانه ملت در حال پیگیری می باشد.

وی با اشاره به برخی گمانه زنیها درباره استیضاح وزیر اقتصاد گفت: بحث استیضاح وزیر اقتصاد به طور جدی توسط برخی از نمایندگان در حال پیگری می‌باشد ولی قبل از آن، کمیسیون اقتصادی سوالاتی را در خصوص ابعاد کشف شده جدید اختلاس، برکناریها و استعفاهای مدیران بانکی و خروج ناگهانی مدیر عامل مستعفی بانک ملی از کشور که یکی از بانکهای دخیل در اختلاس می‌باشد، مطرح نموده است که در هفته ‌آینده با دعوت وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی از آنها پیگیری خواهد کرد.

موسوی لارگانی گفت:این سوء استفاده مالی حیثیت نظام را زیر سوال برده و در زمانی که مردم کشورهای جهان با بهره گیری از نظام و انقلاب اسلامی رو در روی حاکمان دیکتاتور خود ایستاده اند و در شرایطی که غرب دچار بحران اقتصادی است این تخلف بزرگ اقتصادی در کشور ایجاد شده است و برای حفظ آبروی نظام باید با عوامل این تخلف در هر جایگاهی به شدت برخورد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی درباره نقش افراد در شکل گیری این تخلف افزود: یکسری نامه هایی در برخی سایت ها و روزنامه ها مبنی بر توصیه برخی مسئولین اجرایی در پرداخت و مها و باز شدن ال سی ها به بانک ها منتشر شده است.

موسوی با اشاره به پاسخ برخی مدیران بانکی که چرا به بدهکاران بزرگ سیستم بانکی تسهیلات پرداخت نموده اید، گفت: بعضی از مدیران بانکی که در جلسه کمیسیون حضور پیدا کرده بودند گفتند که علت پرداخت وام و بازکردن ال سی برای گروه های بدهکار بزرگ تحت فشار قرار گرفتن آنها توسط برخی از مسئولین بوده است.

نماینده مردم فلاورجان با اشاره به سخنان مسئولین نظام و روسای قوا که گفته اند با هر شخصی در هر جایگاه و سمتی که با این اختلاس رابطه داشته، برخورد میکنند گفت: تمامی نمایندگان از این حرکت مسئولین نظام تبعیت میکنند و ملاحظه ای در رسیدگی به اتهام افرادی دخیل در این اختلاس در هر جایگاهی نخواهند کرد.
:
:
:
آخرین اخبار