تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۹۰۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در قالب اردوی جهادی؛
40 پزشك متخصص به روستاهای انديكا اعزام مي‌شوند
اردوهاي جهادي پزشكان عمومي استان خوزستان از ابتداي هفته جاري و با حضور در شهرستان انديكا آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ايسنا،روستائياني كه داراي دفترچه بيمه روستايي هستند، بر اساس طرح پزشك خانواده بايد توسط پزشكان عمومي ويزيت شوند و در صورت تشخيص پزشك، به متخصص ارجاع شوند؛ اين در حالي است كه در روستاهاي توابع انديكا پزشك عمومي و متخصص وجود ندارد و به همين منظور، تعدادي از پزشكان عمومي اهواز در قالب طرح اردوهاي جهادي براي ويزيت روستائيان به اين مناطق اعزام شده‌اند.

پزشكان جهادگر از ابتداي هفته جاري در روستاهاي توابع شهرستان انديكا حاضر شده‌اند و تا پايان هفته جاري روستائيان را به صورت رايگان ويزيت مي‌كنند.
 
همچنين 40 پزشك متخصص عصر امروز از اهواز راهي انديكا مي‌شوند و بيماراني را كه به تشخيص پزشكان عمومي نيازمند ويزيت متخصص هستند، تحت معاينه قرار مي‌دهند. پس از ويزيت بيماران از سوي پزشكان متخصص، در صورت امكان، درمان سرپايي انجام مي‌شود و در صورت نياز به انجام عمل جراحي، بيمار به بيمارستان صحرايي بهداري رزمي جنوب منتقل و عمل جراحي در اين بيمارستان انجام مي‌شود.

اين بيمارستان صحرايي پيش از آغاز اردوهاي جهادي در منطقه مستقر شده و داراي سه اتاق عمل، آزمايشگاه، راديولوژي، بخش بستري و ريكاوري است.

درمان بيماران و توزيع دارو ميان روستائيان به صورت رايگان انجام مي‌شود، به همين منظور حدود 40 ميليون تومان داروي تخصصي تهيه شده است.
:
:
:
آخرین اخبار