تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۸۸۶۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان خبر داد:
اجرای 8 طرح آموزشی ، تجاری و علمی در دانشگا‌ه‌های آزاد خوزستان
خوزنیوز: معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از اجرای 8 طرح آموزشی ، تجاری و علمی به منظور درامدزایی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ علی بختیارپور با اعلام این خبر افزود: به منظور ایجاد کارآفرینی، رشد و توسعه پژوهش های آکادمیک در حوزه تکنولوژی‌های برتر، انتقال دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به بخش صنعت و همچنین درامد زایی 8 طرح آموزشی ، علمی و تجاری در قالب شرکت‌های اقتصاد دانش بنیان در استان خوزستان اجرا می شود.

وی با تصریح به اینکه در راستای سیاست دانشگاه آزاد اسلامی مبنی برکاهش وابستگی به شهریه دانشجویی این دانشگاه و حرکت آن به سوی درآمد زایی گفت: ظرفیت‌های عظیم خوزستان، این استان را به عنوان بزرگترین و مهمترین منبع درآمدی کشور تبدیل کرده است که دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به قابلیت‌ها استان و گستردگی واحدها و مراکز آموزشی در آن، برنامه های را در دست اجرا دارد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در ادامه با بیان اینکه بیش از 50 طرح تاکنون تدوین و بررسی شده است گفت: از این تعداد، 8 طرح در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور استاندار خوزستان و جمعی از اعضای این هیات  مصوب شدند که  از سال جاری اجرا و عملیاتی می شوند.

وی 8 طرح مصوب را این گونه اعلام کرد: راه اندازی مرکز تحقیقاتی پژوهشی علوم دامی و کشاورزی در بهبهان، تاسیس مرکز تحقیقات علوم و تکنولوزی مهندسی مواد، انرژی و فرآیندهای تولید پیشرفته در دزفول، ایجاد آزمایشگاه تخصصی کشاورزی در خرمشهر، تاسیس کلینک مشاوره و علوم رفتاری در اندیمشک، ایجاد کارگاه تولید قارچ خوارکی در رامهرمز و همچنین راه اندازی مرکز روانشناسی و مشاوره ، مرکز آموزش‌های علمی کاربردی و همچنین ساخت مجتمع تجاری در ابادان.

بختیارپور در خصوص زمان اجرا و بهره برداری این طرح‌ ها گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته 8 طرح مصوب در سال جاری اجرا و براساس نوع و هزینه طرح به بهره برداری می‌رسند.

معاون هماهنگی دانشگاه ازاد اسلامی خوزستان گفت: با اجرای این طرح‌ها ،علاوه بر توسعه و پیشرفت شهرها و رفع برخی ازمشکلات ، بخشی از درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه تامین می شود.

بختیارپور با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان موجب ایجاد تحول، اشتغالزایی ، رفع محرومیت می‌شوند افزود: طرح‌های جدیدی نیز در حال طراحی و تدوین است که پس از بررسی و تصویب اجرا خواهند شد.
:
:
:
آخرین اخبار