تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۸۸۶۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برپایی نمایشگاه قرآن اهواز در دهه اول رمضان
سرپرست معاونت قرآن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امسال تلاش بر آن است که نمایشگاه قرآن از حالت فروشگاهی به یک مرکز آموزشی، علمی و پژوهشی و در آن واحد مرکزی رسانه‌ای برای معرفی فعالیت‌های قرآنی استان تبدیل شود.

سیدکریم موسوی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن از اول تا هفتم تیرماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اولین کار معاونت قرآن شناسایی مجموعه‌هایی است که باید در محل نمایشگاه حضور پیدا کنند. امسال بر اساس نظرخواهی که از کارگروه‌های هنری، فرهنگی، جنبی، اجرایی و علمی ـ دانشجویی به عمل آمد، به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه از یک حالت فروشگاهی و داد و ستدی به یک مرکز آموزشی، علمی و پژوهشی و در آن واحد یک مرکز رسانه‌ای برای معرفی فعالیت‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی تبدیل شود.

موسوی ادامه داد: بنابراین امسال علاوه بر بخش مکتوب و نرم‌افزار، بخش‌های هنری و تجسمی، کودک، محافل قرآنی و برنامه​های جنبی را در نمایشگاه خواهیم داشت، همچنین بخش‌های علمی به صورت ویژه در کنار این بخش‌ها در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت قرآن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که بخش علمی و دانشجویی به صورت ویژه در نمایشگاه قرآن کریم تدارک دیده شده است، افزود: برنامه‌ریزی شده که کارگروه بخش علمی و دانشجویی و جامعه قرآنی نمایشگاه امسال در اختیار معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خوزستان و خبرگزاری ایکنا قرار داده شود.

وی گفت: بازدیدکنندگان از 40 درصد تخفیف نمایشگاه قرآن بهره‌مند خواهند شد. امسال شرکت‌های مختلفی در زمینه دستباف​های قرآنی، هنر معرق و ... از کل کشور برای حضور در این بخش نمایشگاه فراخوان شده‌اند که توافق نهایی در حال انجام است. همچنین هنرهای نمایشی و پخش فیلم در بخش جنبی نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

موسوی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه برای بخش جنبی نمایشگاه قرآن پرداختن به شهدای مدافع حرم استان خوزستان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار