تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۸۸۳۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزیدگان بخش نمایش جشنواره رضوی معرفی شدند
برگزیدگان بخش نمایش رضوی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز معرفی و تجلیل شدند.

آیین پایانی بخش نمایش رضوی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) 31 اردیبهشت 94 در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

در این آیین عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، گفت: هنر وسیله‌ای برای رشد فرهنگی و معنوی جامعه است که با استفاده از آن می‌توان بسیاری از مسایل را در جامعه نهادینه کرد. با جشنواره‌هایی همچون نمایش رضوی می‌توان با استفاده از هنر نمایش سیره و زندگی امام رضا(ع) و سایر ائمه(ع) را بهتر به جامعه معرفی کرد.

همچنین در این آئین حسین میرزایی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تقدیراز برگزار کنندگان جشنواره نمایش رضوی در دانشگاه شهید چمران اهواز، این جشنواره را از جمله جشنواره‌های فاخر برگزار شده در کشور دانست.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزات علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این جشنواره در 16 عنوان با موضوعاتی همچون نوای رضوی، نمایش رضوی، پوستر رضوی، معارف اهل‌بیت(ع)، شعر رضوی، رویکرد رضوی در فضای مجازی، سفرنامه و ادبیات رضوی در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

میرزایی با اشاره به ارائه پنج نمایشنامه در جشنواره نمایش رضوی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: این نمایشنامه‌ها می‌توانند آثاری مهم و با ارزش برای هنرمندان تئاتر کشور باشند.

محمد رعایایی اردکانی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این آئین هدف از برگزاری این جشنواره هنری را  رواج معنویت و آشنایی بیشتر جوانان و دانشجویان با سیره و روش زندگی امام رضا(ع) از طریق هنر نمایش دانست.

در ادامه نیز دکتر منوچهر جوکار، مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز اظهار کرد: در نخستین جشنواره نمایش رضوی در دانشگاه شهید چمران اهواز، گروه‌های هنری تئاتر از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، تهران و شهرهای مختلف حضور داشتند.

همچنین در آئین پایانی بخش نمایش رضوی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از برگزیدگان تجلیل شد.

در بخش موسیقی، لوح تقدیر به علیرضا داوری برای نمایش «آهو اگر نهال تازه سال شکنده جوانی بود، بر گور من بکارش تعلق گرفت» و با رای هیات داوران دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به میرفرساد ملک‌نیا برای نمایش «آبگینه» اهدا شد.

در بخش طراحی صحنه، با رای داوارن نخستین جشنواره نمایش رضوی، لوح تقدیر به یعقوب صدیق جمالی برای نمایش «آبگینه» و دیپلم افتخار این بخش نیز به علیرضا داوری برای نمایش «آهو اگر نهال تازه سال شکننده جوانی بود، برگور من بکارش» داده شد.

در این جشنواره ساناز نظری و سعیده حامد برای نمایش «مسافران» مشترکاً لوح تقدیر بهترین بازیگر زن را دریافت کردند و دیپلم افتخار این بخش به زارا مولایی برای نمایش «روزها در راه» تعلق گرفت.

در بخش بهترین بازیگر مرد جشنواره نیز لوح تقدیر به عمار عاشوری برای نمایش «روزها در راه» اهدا شد و شهروز دل‌افکار و سیامک افسایی مشترکاً برای نمایش‌های «روزها در راه» و «مسافران» دیپلم افتخار و تندیش این بخش را از آن خود کردند.

در بخش بهترین نویسنده نیز هیات داوران با تقدیر از حضور جمشید خانیان برای نمایشنامه «نقطه کوچک در فاصله‌ای بسیار دور از خورشید»، لوح تقدیر این بخش را به باقر سروش برای نمایشنامه «روزها در راه» اهدا کرد و دیپلم افتخار و تندیس بهترین نویسندگی به علیرضا داوری برای نمایشنامه «نمایش آهو اگر نهال تازه سال شکننده جوانی بود، بر گور من بکارش» اهدا شد.

در بخش کارگردانی نخستین جشنواره نمایش رضوی نیز لوح تقدیر به یعقوب صدیق جمالی اهدا شد و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره نیز به علیرضا داوری برای نمایش «آهو اگر نهال تازه سال شکننده جوانی بود، بر گور من بکارش» تعلق گرفت.

هیات داوران به دلیل استفاده آگاهانه از عناصر فرهنگی مربوط به آیین و ظرفیت‌های هنر بومی و منطقه‌ای، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را به نمایش نمایش «آهو اگر نهال تازه سال شکننده جوانی بود، بر گور من بکارش» اهدا کرد و این اثر را به عنوان کار برگزیده صحنه‌ای نخستین جشنواره نمایش رضوی انتخاب کرد.

همچنین به دلیل نگاه دقیق و موشکافانه به مسایل و معضلات اجتماعی و خانوادگی مبتلا به جامعه شهری امروز و هماهنگی در عناصر گوناگون اجرایی، تندیس و جایزه ویژه هیات داوران به «ساعت بیست» به کارگردانی علی موسویان اهدا شد.

دیپلم افتخار جایزه اصلی نمایشنامه، به نمایشنامه «پدرانه» اثر آرش عباسی اهدا شد و نمایشنامه «هیچ اتفاقی نیفتاده است» اثر مرتضی اسدی‌مرام، نمایشنامه «طلا خاتون» و «راز هفت کبوتر» اثر مهدی ملکی، نمایشنامه «عوض بدلو» اثر عباس جان‌فدا در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار