تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۸۶۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پل کابلی شوشتر مرمت و بازسازی شد
پل کابلی شوشتر که به دلیل تخریب برخی تجهیزات آن برای تردد وسایط نقلیه سنگین مسدود شده بود مرمت و بهسازی شد.

پل کابلی (ترکه ای) شوشتر قسمتی از پروژه احداث کنارگذر شوشتر به طول 10کیلومتر است که جاده دزفول را به جاده مسجدسلیمان وصل می کند.

به دلیل تخریب تعدادی از نئوپرن ها و رمپرهای پل کابلی جاده کمربندی شوشتر وضعیت خطرناکی برای کابل های کششی پل ایجاد شده بود که ضرورت داشت با شتاب عملیات جایگزینی انجام شود.

رییس اداره راه و شهرسازی شوشتر گفت: این پل نیازمند مرمت، بهسازی، رنگ آمیزی و تامین روشنایی بود که از دی پارسال تاکنون عملیات های مزبور در چند مقطع با انسداد پل روی آن انجام شده است.

محمود شهبازیان اظهار کرد: در مدت زمان انسداد پل، پل مرکز شهر شوشتر و پل شطیط به عنوان پل های جایگزین برای تردد وسایط نقلیه در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: برای انجام عملیات تعمیر و بهسازی پل یک میلیارد ریال هزینه شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شوشتر افزود:هم اینک این پل ایمن و قطعات تخریب شده مورد نیاز آن هم تعمیر و بازسازی شده است.

پل کابلی شوشتر اردیبهشت سال 1385 با حضور وزیر راه و ترابری وقت به بهره برداری رسید.

طول پل کابلی شوشتر حدود 673 متر بوده و به صورت فلزی - بتنی ساخته شده است.

پل بزرگ شهید بهرامی(پل کابلی) شوشتر به عنوان نخستین پل ترکه ای خاورمیانه پس از عبور از جاده شوشتر - دزفول و گذر از روی رودخانه کارون به طرف اهواز و نیز مسجدسلیمان ادامه می یابد.
:
:
:
آخرین اخبار