تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۸۶۱۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر درستان:
همدلی و همزبانی در بین مردم و پزشکان در سال جدید با طرح تحول نظام سلامت به حد اعلای خود خواهد رسید
دبیر نظارت بر اجرای تعرفه های درمانی سازمان نظام پزشکی خوزستان گفت: اجرای فاز سوم طرح تحول نظام سلامت، رضایتمندی 90% از جامعه پزشکی را فراهم کرده است

خوزنیوز: دبیر نظارت بر اجرای تعرفه های درمانی سازمان نظام پزشکی خوزستان گفت: اجرای فاز سوم طرح تحول نظام سلامت، رضایتمندی 90% از جامعه پزشکی را فراهم کرده است.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر نوذر درستان، ضمن اشاره به اینکه از نیمه اردیبهشت ماه سال 1393 دولت طرح تحول نظام سلامت را کلید زد، بیان نمود: با توجه به پرداخت هایی که در گذشته از طرف دولت و بیمه ها انجام نمی شد، دولت راهکاری را اعلام کرد که پرداخت هزینه از جیب بیمار کاهش محسوس پیدا کند و بیمه ها و دولت هزینه های درمانی مردم و بیماران را بر عهده بگیرند.

درستان ادامه داد:اجرای این طرح حرکت حمایتی بسیار خوبی برای مردم بود، به خصوص بیمارانی که درگیر بیماری های سخت و صعب العلاج هستند که همیشه درگیر پرداخت های سنگین برای درمان خود بودند.

وی گفت: مراکز بخش خصوصی نیز از تاریخ 93/7/1، موظف شدند که به شکلی که دولت تصویب کرده است دریافتی داشته باشند و به این شکل رابطه مالی بیمار با پزشک قطع شد.

عضو شورای نظام پزشکی استان افزود: برای اجرای این مسئله، نظارتی را به سازمان نظام پزشکی واگذار نمودند که در هر استان یک نفر از سازمان نظام پزشکی به عنوان دبیر در آن استان مسئول رسیدگی به دریافت صحیح و قانونی این تعرفه ها باشد و همچنین یک زیرساخت رسیدگی به شکایات مردمی تحت عنوان سامانه ی 1690 در تهران مشخص گردید.

درستان اذعان داشت: هدف این بود که بگوییم در 30 سال گذشته مطالبات جامعه پزشکی چه از طرف دولت و چه از طرف بیمه ها و گاها" از طرف مردم به درستی پرداخت نشده است و نیاز بوده است تا در این تعرفه ها بازنگری صورت گیرد که در فاز سوم طرج تحول نظام سلامت و معرفی کتاب جدید ارزشگذاری خدمات سلامت، این کار به خوبی انجام شده است، به طور مثال یک عمل سزارین که در سال 1364 تعرفه 17K داشت، اکنون تبدیل به 40K شده است و من اعتقاد دارم پس از اجرای این طرح حدود 90 درصد از جامعه پزشکی از این طرح حمایت کرده اند و رضایتمندی دارند.

دبیر نظارت بر اجرای تعرفه های استان با اشاره به اینکه بیمه ها، اعم از بیمه پایه و بیمه های خصوصی هزینه ای که دولت تعیین کرده بود را باید می پرداختند، اظهار داشت: در ابتدا رضایتمندی در بین بیمه ها وجود نداشت ولی با گذشت زمان و اجرای طرح در بخش خصوصی که پس از گذشت 15 روز موفق شدیم این طرح را در این بخش نیز انجام دهیم و از طرف دیگر با همکاری و حمایت ویژه و همیشگی ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، توانستیم با برگزاری نشست هایی با استانداری و ریاست بیمارستان های خصوصی و مسئولین فنی بیمارستان ها و انعقاد قراردادهایی بین بیمارستان های خصوصی و بیمه ها اعم از بیمه پایه و بیمه های خصوصی، خوشبختانه بیمه های خصوصی را هم به ورود و حمایت از این طرح ترغیب نماییم.

درستان تصریح داشت: با برگزاری جلسه ای در روز چهار شنبه مورخ 94/1/26، تعامل خوبی در بین ارگان های دخیل در این مسئله برقرار کردیم در طی این جلسه دکتر کیخایی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان خوزستان بیان نمود که سازمان نظام پزشکی که مدافع جامعه پزشکی بوده و هست، هشدار داده است که ارائه دهندگان خدمات درمانی از خطوط قرمز عبور نکنند و طبق تعرفه های جدید کار کنند.

دبیر نظارت بر اجرای تعرفه های استان به سخنان دکتر نظری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اشاره داشت و گفت: دکتر نظری در این جلسه بیمارستان ها را موظف به پذیرش بیماران و بیمه ها را موظف به پرداختی به بیمارستان ها دانست.

وی ادمه داد: خوشبختانه تمامی بیمه ها و نماینده های آنها در این جلسه، نیز از روند اجرای این طرح در شش ماه گذشته رضایت داشتند.

درستان در پایان بیان داشت: من این نوید را به شما میدهم که جامعه پزشکی در کنار مردم خواهد بود و نظر دولت تدبیر و امید را به نحو احسن اجرا می کند و بر دریافت تعرفه ها طبق اعلام وزارت بهداشت نظارت می نماید و بنده فکر میکنم که همدلی و همزبانی در بین مردم و پزشکان در سال جدید با استمرار اجرای طرح تحول نظام سلامت به حد اعلای خود خواهد رسید.

:
:
:
آخرین اخبار