تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۸۵۴۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر انجمن علمی مامایی ایران تشریح کرد
خانم‌ها چگونه تهوع خود را کاهش دهند
دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: توجه به رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی مناسب می‌تواند به طور محسوسی موجب کاهش تهوع و استفراغ در زنان شود.

ماریا صادقی با بیان علت تهوع زنان در دوران قاعدگی، اظهار داشت: 20 تا 30 درصد زنان در دوران قاعدگی از عوارض سندروم پیش از قاعدگی رنج می‌برند. این سندروم شامل مشکلاتی فیزیکی است که از 2 تا 7 روز قبل از قاعدگی شروع و با آغاز قاعدگی تمام می‌شود. همچنین در تعدادی از زنان این علائم تا پایان قاعدگی ادامه دارد.

*علائم سندروم پیش از قاعدگی

وی افزود: تهوع، استفراغ، مشکلات گوارشی و احتباس مایعات جزو این علائم است و توجه به رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی مناسب می‌تواند به طور محسوسی موجب کاهش مشکلات این سندروم شود.

دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: افسردگی شدید، حساسیت و زودرنجی از جمله مسائلی است که گریبانگیر زنان در این دوران می‌شود. همچنین افزایش اشتها، تپش قلب، سرگیجه، افزایش وزن، ورم و حساسیت در دست و پا، حالت کرختی و بی‌خوابی جزو علائم این سندروم است.

وی ادامه داد: برای کاهش مشکلات این سندروم استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین B6 کمک‌کننده است و توصیه می‌شود زنان در این دوران از مصرف حبوبات بپرهیزند.

* علل تهوع سندروم پیش از قاعدگی

دبیر انجمن علمی مامایی ایران خاطر نشان کرد: تغییرات هورمونی می‌تواند به طور مستقیم بر دستگاه گوارش در این دوران اثر گذاشته و موجب تهوع فرد شود. همچنین عدم تعادل هورمونی در این زمان در بخشی از مغز که مسئول کنترل حالت تهوع است موجب تهوع می‌شود و این همان چیزی است که در زنان باردار تهوع صبحگاهی را در پی دارد، همچنین سر درد ناشی از سندروم پیش از قاعدگی نیز می‌تواند موجب تهوع در فرد شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار