تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۸۴۵۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش سطح عملکرد کشاورزی خرمشهر بر اثر کم آبی
مدیر اداره جهاد كشاورزي خرمشهر با اشاره به عدم تحقق پيش‌بيني‌​ها در بخش كشاورزي شهرستان گفت: در سال جاری پیش بینی‌هایی در زمینه افزايش عملكرد محصولات كشاورزي صورت گرفت که بر خلاف این پیش بینی‌ها به علت كم آبي و بروز پدیده گرد و غبار سطح عملكرد محصولات در شهرستان كاهش داشته است.

محمد مطرودی اظهارکرد:​ امسال در قالب کشت پاییزه 7000 هكتار گندم، 3700 هكتار نخیلات، 2000 هكتار جو، 500 هكتار صيفي و سبزي​جات و 100 هكتار كلزا کشت شده است.

وی با بیان اینکه ​عملكرد كيفي و كمي باغات، محصولات صيفي و سبزيجات خرمشهر بر اثر پديده​ گرد و غبار به شدت كاهش يافته است، افزود:​ كشاورزان این منطقه از نظر مالي به شدت تحت فشار هستند و نياز به حمايت ارگان‌ها و مسئولان متولی دارند.

مطرودی تصریح‌کرد: ​این شهرستان در زمینه اراضی نخیلات، ​امور دام، محصولات سبزي و صيفي ظرفيت رشد زیادی دارد اما با وجود تلاش​هاي صورت گرفته در سال‌های گذشته، هنوز به سطح قابل قبولی در این بخش‌ها نرسيده است.

مدیر جهاد كشاورزي خرمشهر لايروبي انهار، مديريت آب، تسطیح اراضي، انجام عملیات زهكشي، ​آبياري تحت فشار و ترويج روش​هاي آبياري نوين را از برنامه‌های اداره جهاد كشاورزی این شهرستان در سال آینده بر شمرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار