تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۸۴۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعزام اکیپ بسیج جامعه پزشکی به روستای گوریه از توابع شهرستان شوشتر
رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان از اعزام ششمین اکیپ بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم در قالب طرح مردم یاری بسیج جامعه پزشکی خبر داد

خوزنیوز: رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان از اعزام ششمین اکیپ بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم در سال 93 در قالب طرح مردم یاری بسیج جامعه پزشکی خبر داد.

دکتر یاور شاه ولی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: ششمین اکیپ بسیج جامعه پزشکی استان در سال 93 با همکاری دانشگاه علوم پزشکی چندی شاپور اهواز به روستای گوریه از توابع منطقه شعیبیه شوشتر اعزام شد.

وی افزود: در این برنامه 27 پزشک متخصص و فوق تخصص در کلیه رشته های مورد نیاز منطقه اعم از انواع جراحی ها، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، داخلی، پوست، مغز و اعصاب، چشم، اطفال، قلب،  سونوگرافی، اورولوژی و اعصاب و روان حضور داشتند که در مدت حضور در این منطقه تعداد 500 بیمار ویزیت و تعدادی جهت تکمیل مراحل درمان به مراکز درمانی مرکز استان ارجاع شدند.

شاه ولی گفت: همچنین همه داروهای مورد نیاز به مقدار نامحدود و بر طبق تجویز پزشکان بصورت رایگان در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت و هیچ سقفی در این رابطه وجود ندارد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در پایان گفت: بیمارانی که نیاز به اقدامات تشخیصی تکمیلی داشته باشند به مراکز دانشگاهی تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ارجاع میشوند تا بطور رایگان ادامه مراحل درمان را طی کنند و بسیج جامعه پزشکی تا انتهای مراحل درمان پیگیر وضعیت تمام این بیماران خواهد بود.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: طرح مردم یاری به همت بسیج جامعه پزشکی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جهت رسیدگی به بیماران برگزار میشود.

دکتر ایرج نظری ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعزام پزشکان مورد نیاز به مناطق محروم در این زمینه همکاری لازم را جهت برگزاری این برنامه دارد و تمام اعمال جراحی مورد نیاز و خدمات بعد از ویزیت اولیه در بیمارستان های دانشگاهی بطور کاملا رایگان انجام میشود.

وی گفت: تمام داروهای ارائه شده مربوط به دارخانه امام جعفر صادق(ع) وکاملا رایگان و بر عهده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است و در صورتی دارویی در حال حاضر وجود نداشته باشد به بیمار یک رسید داده میشود تا با مراجعه به داروخانه امام جعفر صادق(ع) اهواز این دارو را بصورت رایگان دریافت کند.

نطری در پایان گفت: با توجه به محدودیت هایی که در ارائه خدمات درماتی تخصصی و فوق تخصصی در مراکز مختلف وجود دارد این طرح یکی از راهکارهایی است که  به جای اینکه مردم مجبور شوند به شهرهای بزرگ و مرکز استان و بیمارستان های بزرگ مراجعه کنند پزشکان و متخصصان به محل زندگی بیماران مراجعه میکنند تا بخشی از بار درمانی را در یک دوره کوتاه برطرف نمایند.

:
:
:
آخرین اخبار