تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۸۳۷۳۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در این بازی ما باز هم بازنده ایم!
هوشنگ رادمنش:  حالا که گرد و خاک طبیعت فرو نشسته است، اینبار گرد و خاک آدم ها به پا شده است! گرد و خاکی که در میانه دعوای نمایندگان و رییس سازمان محیط زیست برخاسته است البته بطور حقیقی ربطی به گرد و خاکی که چند هفته پیش به حلق ما فرو رفت ندارد. این گرد و خاک بر سر آن گرد و خاک نیست چون اگر بود ما کمی احساس آرامش می کردیم و می دیدیم که چگونه کمی از گرد و خاک سر و کول مان تکانده می شود.

گرد و خاک که به پا می شود، همه هم دیگر را متهم می کنند. فرقی نمی کند این گرد و خاک از آسمان بیاید یا از منافع گروهی، سیاسی و صنفی برخی از ما آدم ها. حالا ما خوزستانی ها و احتمالا دیگر استان های درگیر، دو بار گرد و خاک می خوریم، یکی وقتی طبیعت قهرش می گیرید و دیگری وقتی آدم هایی که باید کاری کنند با هم قهر و دعوا می کنند! این مزه زندگی ما در وقتی است که می گویند از بالا و پایین بر سر روی شان خاک می بارد!

می دانید چرا ما اینطوریم؟ چون می خواهیم اینطور باشیم! چون این ساده ترین راه برای خراب کردن زندگی است. چون این همان ادب و تربیتی است که ما به نسل جوانتر خودمان می دهیم. یعنی مهم نیست که چه کار می توان کرد مهم این است که چه کاری نمی توان کرد! و همانطور که می بینیم این دعواها و دیگر دعواهای امروزی، درست همان کارهایی اند که می توان کرد تا هیچ کاری انجام نشود.

حالا بگذارید این حرف ها و نقل ها بالا بگیرد، بگذارید این، آن را متهم کند و آن، این را. یکی بگوید بودجه و دیگری بگوید سازمان، یکی بگوید چپ و دیگری بنالد راست، اما یک چیز پیش پا افتاده ای که مدعیان در دعوای براه افتاده نمی دانند این است که ذرات ریز و کوچک گرد و خاک، بر خلاف ما اهل دعوا مرافه نیستند، سواد و زبان رسانه ای هم ندارند تا ببیند کی راست می گوید و کی دروغ تا تکلیف خودشان را با طرفین دعوا معلوم کنند، آنها کار خودشان را می کنند. آهسته و با هم. سر سوزنی هم نیستند اما طوفان به پا می کنند. یعنی درست برعکس ما که طوفان بپا می کنیم ولی سر سوزنی کار نمی کنیم!

یعنی واقعا نمی شود؟ نمی شود پشت یک میز نشست و حرف زد و بعد هم وقتی برخاستیم با هم باشیم و کاری بکنیم؟ یعنی همیشه خدا باید سر یه چیزی به هم بد و بیراه بگویم؟ یعنی برای هر کاری باید نسل هم دیگر را در بیاوریم تا همه دنیا بفهمند ما ایرانی هستیم؟ با این حساب، بعد چه می شود؟ خُب، این دعواها برای کارون چه کردند؟ برای صنایع از دست رفته استان چه کردند؟ برای سد گتوند چه کردند؟ برای سیل مهاجرت کارشناسان و متخصصان از استان چه کردند؟ برای رتبه های ته جدولی استان در کشور چه کردند؟ برای محرومیت روزافزون مسجدسلیمان و شادگان و شوش و... چه کردند؟ واقعا اگر دعوا و جار و جنجال می توانست کاری بکند که ما خوزستانی ها از همه سرتریم، خُب چرا حالا از همه عقب تر افتاده ایم؟ این خشمی که در شخصیت های سیاسی و اداری ما وجود دارد ، هیچ راهی جلوی پای نمی گذارد و بلکه ما را در وسط دعوای که گاهی به ما اصلا ربطی هم ندارد، تنها باقی می گذارد. 

اگر چه عبرت گرفتن چیزی است که ما خوزستانی ها میانه خوبی با آن نداریم ولی یک روزی، بلاخره باید به آن فکر کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
1
22
اگردرخوزستان هنگام انتخابات مردم نه از روی شور فامیلی رای دادند و طایفه بازی درنیاوردند کارهای استان درست می شود متاسفانه نه تنها درشهرهای استان بلکه حتی درمرکز استان رای مردم درانتخابات مجلس وشورا طایفه ای است وهمین مسئله باعث می شود تا افراد توانمند بدون طایفه نتوانند انتخاب شوند واکثرا کسانی رابه مجلس وشورا می فرستیم که نسبت به برخوردبامشکلات وتصمیم گیری ها ناتوان هستند و................که خود مردم بهترمی دانند
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
13
موافقم،ما خوزستانیها(مردم،مسئولان،روحانیت،جامعه دانشگاهی و رسانه ای استان و خوزستانیهای تاثیرگذار مقیم مرکز) میبایست برادر وار و خالصانه دور یک میز بنشینیم و فارغ از مسائل و منافع فردی،جناحی و قومی مطالبات خود را کاملا روشن و شفاف مکتوب کنیم و با اتحاد و هم افزایی تا رسیدن به نتیجه مطلوب درخواستهایمان را با جدیت پیگیری نماییم.
مسئولان کشور هم نباید از یاد ببرند که همانطوری که "کارون شاهرگ حیات خوزستان" است "خوزستان هم شاهرگ حیات ایران زمین" است و بی توجهی به مطالبات مردم خوزستان و حل نشدن معضلات مردم این استان میتواند عواقب ناخوشایندی برای همه کشور در پی داشته باشد و عاقلان دانند...
یه خوزستانیه بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
2
15
این جمله عالی بود:
گر چه عبرت گرفتن چیزی است که ما خوزستانی ها میانه خوبی با آن نداریم ولی یک روزی، بلاخره باید به آن فکر کرد.
دومین خوزستانی بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
16
خوزستان متاسفانه آدم های کوچک زیاد دارد...آدم هایی که میزها برایشان خیلی بزرگ هستند...آگاهی خودمان نیز پایین است...نیاز به آموزش داریم که آن هم زمانبر است...
:
:
:
آخرین اخبار