رییس اداره راه و شهرسازی شوشتر از انسداد پل کابلی این شهر به دلیل تخریب برخی تجهیزات برای تردد وسایط نقلیه سنگین خبر داد.
محمود شهبازیان روز شنبه اظهار کرد: به دلیل تخریب تعدادی از نئوپرن ها و رمپرهای پل کابلی جاده کمربندی شوشتر وضعیت خطرناکی برای کابل های کششی پل ایجاد شده که ضرورت دارد با شتاب عملیات جایگزینی انجام شود.
وی افزود: این انسداد از فردا دهم اسفند تا سیزدهم همین ماه برقرار خواهد بود.
شهبازیان خواستار همکاری فرماندهان پاسگاه های پلیس راه اندیمشک- پل زال و اهواز - ملاثانی شد.
رییس اداره راه و شهرسازی شوشتر گفت: برای اجرای تمهیدات بیشتر علاوه بر انسداد و نصب علائم کافی در محل اطلاع رسانی از مبادی دو پلیس راه مزبور توسط بنر و تابلوهای اطلاعاتی انجام می شود.
پل کابلی(ترکه ای) شوشتر، قسمتی از پروژه بزرگ تر احداث کنار گذر شوشتر است که جاده دزفول را به جاده مسجدسلیمان وصل می کند.
طول کل پروژه کنار گذر شوشتر حدود 10 کیلومتر است.
طول کلی پل کابلی شوشتر افزون بر 80/673 متر و دو بخش فلزی و بتنی را شامل می شود.
بخش فلزی پل 60/323 متر با دهانه میانی 150 متر و دهانه های طرفین هر کدام به طول 80/86 متر با سیستم ترکه ای است.
پل کابلی شوشتر اردیبهشت سال 85 با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت به بهره برداری رسید.
پل بزرگ شهید بهرامی به عنوان نخستین پل ترکه ای خاورمیانه پس از عبور از جاده شوشتر - ذزفول و گذر از روی رودخانه کارون به طرف اهواز و نیز مسجد سلیمان ادامه می یابد.