تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۸۳۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دزفول در مجلس:
بانکداری كنوني سنخيتي با بانكداري اسلامي ندارد
نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: بانکداری کنونی موجود در ایران هیچ سنخیتی با بانکداری اسلامی ندارد.

به گزارش فارس، سید احمد آوایی شامگاه جمعه در مراسم کلنگ‌زنی هایپرمارکت شهرستان دزفول اظهار داشت: باید برای رسیدن به بانکداری اسلامی تلاش کرد زیرا در شرایط کنونی با آن فاصله بسیار زیادی داریم.
وی درباره ارائه تسهیلات و سیستم بانکداری کشور گفت: بانک‌های ما هیچگونه ارتباطی با قوانين و دستورات دين مبين اسلام ندارند، آن‌ها قانون خودشان را دارند و ریشه آن نیز وضعیت اقتصادی کشور است چرا که ما نتوانسته‌ایم تورم را کنترل کنیم.
آوايي افزود: هیچ قانون و ضوابطی وجود ندارد و تمام کارها باید با چانه زنی که بدترین نوع مدیریت در دنیاست حل شوند و متاسفانه این رویه بر سیستم اداری ما حکمرانی می‌کند و سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد. از سوي ديگر، طرح‌ها و پروژه‌ها به علت همین مشکل و تعلل بسیار از سوی دولت، سرمایه گذار را یا خسته می‌کند و یا طرح را از صرفه اقتصادی آن خارج می‌نمايد.
عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: کسی که در وضعیت كنوني جرات سرمایه‌گذاری دارد به نحوی در حال جهاد است و مردم بدهکار او هستند، ما باید افرادی را که سرمایه‌گذاری می‌کنند حمایت کنیم و برای آن‌ها بستر امنی ایجاد کنیم، دولت نیز باید آن‌ها را حمایت کند و شرایط را فراهم و موانع را رفع کند.
آوایی با تکریم سرمایه‌گذاران گفت: سرمایه‌گذاران کنونی حکم RPG زن دیروز را دارند، در این برهه از زمان کار و تلاش از گذشته سخت‌تر و از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی تصریح کرد: دليل اصلی بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی عدیده در سطح جامعه کنونی، از جمله مواد مخدر، آمار روز افزون طلاق، جرم  و جنایت به علت بالارفتن بی کاری، کمبود کار، رهاسازی و کم کاری دولت و دقیق نبودن آمارها است.
نماینده دزفول افزود: من به دولت‌های گذشته و کنونی از آقای خاتمی گرفته تا احمدی‌نژاد بارها گفته‌ام که بیشتر به فکر مردم باشند و حمایت کنند.
:
:
:
آخرین اخبار