تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۸۲۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره

مدير پروژه قطار شهري اهواز: هر زمان اعتبار داده‌اند، بلافاصله حقوق داده‌ايم

مدير پروژه قطار شهري اهواز گفت: 22 ميليارد تومان دستمزد از ابتداي مردادماه سال گذشته تا پايان تيرماه امسال به كارگرها پرداخت شده است و به طور ميانگين كارگرها هر 33 روز يك‌بار حقوق دريافت كرده‌اند، ولي به دليل مشكلات مالي و اختصاص نيافتن اعتبارات، پرداختي‌ها نوسان داشته است.
 
به گزارش خوزنیوز به نقل از ایسنا، بهرام محسني اظهار كرد: هر زمان كه اعتبار لازم در اختيار پروژه قرار گرفته، بلافاصله حقوق پرسنل و كارگرها پرداخت شده است.
 
وي با اشاره به اين‌كه كارگران متروي اهواز در شرايط بسيار سخت و گرماي هوا فعاليت مي‌كنند، افزود: حقوق پرنسل و كارگرها از سال 87 تاكنون هميشه با تاخير سه تا پنج‌ماهه پرداخت شده است كه علت آن، اختصاص نيافتن اعتبار است.

محسني تصريح كرد: در حال حاضر با توجه به اختصاص يك‌ميليارد تومان از سوي سازمان قطار شهري، همه كارگراني كه دستمزد كمتر از 800 هزار تومان دارند، حقوق يك‌ماه خود را دريافت كرده‌اند، ولي پرسنلي كه دستمزد آن‌ها بيشتر است، تنها همان 800 هزار تومان را دريافت كرده‌اند، ولي توان پرداخت حقوق معوقه را نداريم.

مدير پروژه قطار شهري اهواز خاطرنشان كرد: در مجموع يك‌هزار و 455 پرسنل در مجموعه فعاليت دارند كه به اين ترتيب سال گذشته، ماهانه يك‌ميليارد و 800 ميليون تومان صرف پرداخت حقوق و هزينه‌هاي جاري پروژه‌ شده است.

وي ادامه داد: هزينه عمليات پروژه 80 ميليارد تومان بوده و اين در حالي است كه در سال‌ مالي گذشته تنها 12،8 ميليارد تومان به پروژه اختصاص يافت؛ 3،2 ميليارد تومان از اين ميزان هم به صورت مستقيم ازسوي كارفرما به توليدكننده‌هاي مواد اوليه پرداخت شد و در نتيجه 9،6 ميليارد تومان به پروژه تزريق شد.

محسني گفت: از مجموع اعتبار 9،6 ميلياردي سال مالي گذشته، تنها 1،2 ميليارد تومان در سال 89 و در هشت ماه نخست سال مالي پرداخت شد و بقيه آن پس از فروردين 90 تزريق شده است. در نتيجه طبيعي است كه در پرداختي‌ها با مشكل مواجه شويم.

مدير پروژه قطار شهري اهواز افزود: همچنين با توجه به اين‌كه در سال 89 با مساله راه‌اندازي دستگاه‌هاي حفار هم مواجه بوديم، در زمينه مسائل مالي مشكلات بسياري براي پروژه ايجاد شد، با اين وجود تلاش كرديم كه حقوق كارگران را به هر شكل كه شده تامين و پرداخت كنيم.
 
وي تصريح كرد: وظيفه تامين مالي پروژه برعهده شركت كيسون نيست؛ مسئولان در سال گذشته در زمينه تامين مالي پروژه و اختصاص اعتبار ضعيف عمل كردند؛ پروژه قطار شهري اهواز در صورتي كه به‌موقع تامين اعتبار شود، به سرعت راه‌اندازي مي‌شود؛ ولي اگر قرار باشد سالانه تنها 12 ميليارد تومان به پروژه اختصاص يابد، اجراي پروژه بيش از 50 سال به طول مي‌انجامد.

محسني خاطرنشان كرد: بر اساس توافقات، هزينه اجراي پروژه بايد از طريق فاينانس و مشاركت يك شركت چيني تامين مي‌شد، ولي براي فاينانس پروژه از سوي طرف چيني، ابتدا زمينه بايد فراهم شود. مصوبه شوراي عالي اقتصاد مساله نخست است كه در سال 85 به تاييد رسيد و در سال گذشته هم تمديد شد. همچنين تاييد معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري هم دريافت شد.

مدير پروژه قطار شهري اهواز ادامه داد: اخذ گواهي مسدودي ارزي به منظور تامين اعتبار فاينانس پروژه از سوي بانك مركزي از ديگر مواردي است كه هنوز انجام نشده است. براي دريافت اين گواهي بايد 70 ميليون دلار توسط بانك مركزي به عنوان پيش‌پرداخت به حساب طرف چيني واريز شود.

وي تاكيد كرد: شركت كيسون تاكنون حدود 80 ميليارد تومان براي ساخت كارخانه سگمنت، خريد مواد اوليه، ترخيص TBM و نصب و راه‌اندازي آن و ساخت ايستگاه‌ها هزينه كرده است. براي سال 90 هم 80 ميليارد تومان اعتبار براي پروژه پيش‌بيني شده كه اين اعتبار تاكنون ابلاغ نشده است.
:
:
:
آخرین اخبار