تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۸۱۵۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار هندیجان:
آب سد کوثر در رودخانه زهره هندیجان جاری می‌شود
معاون فرماندار هندیجان گفت: براساس وعده‌ها و تعهداتی که داده شده تا ۲ روز دیگر آب سدکوثر به میزان ۲۰ متر مکعب بر ثانیه آب به سمت سد آسک سرازیر و این آب به رودخانه زهره هندیجان برای بهره‌برداری کشاورزان جاری شود.

جلسه بحران آب زمین‌های کشاورزان شهرستان هندیجان امروز با حضور معاون فرماندار، معاون بهره برداری شرکت زهره جراحی، مدیر آب جنوب شرقی و رئیس جهاد کشاورزی درسالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

امیرعلی توسلی در این جلسه اظهار داشت: کشاورزان هندیجان مدت زیادی گرفتار بی‌آبی شده‌اند و تا کنون این مشکل به صورت جدی رفع نشده است و با توجه به اینکه مشکلات کشاورزان افزایش پیدا کرده باید این معضل رفع شود.

وی بابیان اینکه مشکل آب زمین‌های کشاورزان حل نشده و مشکل آب شرب مردم شهرستان به آن اضافه شده است، گفت: به تازگی آب شرب شهروندان هندیجان دچار بحران شده و اکنون 2 مشکل به وجود آمده که این 2 مشکل باید بدون تأخیر رفع شود.

معاون فرماندار هندیجان تأکید کرد: براساس وعده‌ها و تعهداتی که داده شده تا 2 روز دیگر آب سدکوثر به میزان 20متر مکعب بر ثانیه آب به سمت سد آسک سرازیر بشود و این آب به رودخانه زهره برای بهره برداری کشاورزان جاری شود. البته این مقدار آب برای استفاده کشاورزان هندیجانی تا 8 روز است و شهرهای بالا دست نباید حق برداشت داشته باشند.

کامبیز محسنی، رئیس اداره کشاورزی هندیجان نیز در این جلسه اظهار داشت: آب برای زمین‌های کشاورزی بالادستی‌ها است چرا نباید برای هندیجان نباشد کشاورزان بالادست راحت کشاورزی می‌کنند ولی چرا کشاورزان هندیجان دربی آبی باشند باید این مشکل رفع شود تا اینقدر کشاورزان هندیجان زجر نکشند.

وی افزود: مشکل آب زمین کشاورزان و آب شرب درهندیجان جدی است فرماندارهندیجان پیگیری کرد ولی تا کنون به طور اساسی مشکل رفع نشده و در فصل تابستان به طور قطع به مشکل بر می‌خوریم و باید به صورت اساسی این معضلات رفع شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار