تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۸۱۱۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز:
ساکنین مناطق تحت پوشش برنامه تحول بهداشت، در سرشماری و ارائه اطلاعات صحیح خانوار،نهایت همکاری را داشته باشند
برنامه مراقبت های اولیه سلامت در حاشیه شهرها یکی از شش برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت بوده و در قالب این برنامه به مردم ساکن در حاشیه شهرها خدمات اولیه سلامت بصورت فعال و ادغام یافته ارائه خواهد شد
ساکنین مناطق تحت پوشش برنامه تحول بهداشت، در سرشماری و ارائه اطلاعات صحیح خانوار،نهایت همکاری را داشته باشند

دکتر سید سعید سیدیان معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در نشست ارزیابی عملکرد شهرستانهای مجری برنامه مراقبتهای اولیه سلامت در حاشیه شهرهای استان خوزستان؛ ضمن تشریح برنامه های تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت گفت: یکی از مهم ترین برنامه های تحول نظام سلامت موضوع ارائه خدمات اولیه سلامت در حاشیه شهرها و سکونت گاه های غیر رسمی است.

دکتر سیدیان در ادامه به فعال شدن و ادغام یافتن خدمات در این مناطق اشاره کرد و افزود: در اجرای این برنامه در گام اول مناطق حاشیه شهرها مشخص، بلوک بندی و سرشماری شده و اطلاعات مربوط به خانوارها جهت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت وارد سامانه مربوطه می شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان موضوع سرشماری و ثبت اطلاعات را از مهمترین مراحل اجرای این برنامه دانسته و از مردم شریف مناطق مختلف اهواز و استان که تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند، خواست تا در سرشماری و ارائه اطلاعات صحیح خانوار نهایت همکاری را با پرسنل بهداشت داشته باشند.

شایان ذکر است برنامه مراقبت های اولیه سلامت در حاشیه شهرها یکی از شش برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت بوده و در قالب این برنامه به مردم ساکن در حاشیه شهرها خدمات اولیه سلامت بصورت فعال و ادغام یافته ارائه خواهد شد. در این مناطق، مراکز و پایگاه های سلامت راه اندازی شده و کارشناسان بهداشت به مردم منطقه خدمات کارشناسی اولیه بهداشتی را در حوزه های سلامت مادر و کودک، بیماریهای واگیر و غیر واگیر و... را ارائه می دهند.

:
:
:
آخرین اخبار