تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۸۱۱۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ليگ کاراته وان-پاريس
طلای‌رقابت‌های وان‌فرانسه به پورشیب رسید
ذبيح‌الله پورشيب کاراته کاي وزن 84- کيلوگرم تيم صدراي زيرآب مدال طلا نخستين مرحله ليگ جهاني پاريس فرانسه را بر گردن آويخت.

به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در پایان نخستین مرحله لیگ جهانی که به میزبانی پاریس فرانسه با حضور 929 کاراته‌کا از 68 کشور برگزار شد، در وزن 84- کیلوگرم که قهرمانان اروپا و جهان حضور داشتند، ذبیح اله پورشیب نماینده تیم صدرای زیرآب کاراته کاهای قزاقستان(2-0)، انگلیس(6-0)، لهستان(5-4)، الجزایر(2-0) و تزنوس یونانی قهرمان اروپا(6-5) شکست داد و در دیدار فینال مقابل گوگیتای گرجستانی دارنده 2 عنوان قهرمانی جهان قرار گرفت و 3 بر صفر به برتری رسید تا سال 2015 را با مدال طلا آغاز کند.

آرگای ژاپنی نایب قهرمان جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی، گوکان از ترکیه دارنده عنوان قهرمانی اروپا و نفر سوم جهان، کاراته‌کای مصری دارنده مدال طلای آفریقا و نفر سوم جهان، کاراته‌کای آذربایجانی نایب قهرمان جهان و اروپا و حریف مقدونیه‌ای که 3 دوره عنوان سومی اروپا را در کارنامه داشتند نفراتی بودند که در وزن پورشیب شرکت کرده بودند.

در این رقابت‌ها در وزن 84+کیلوگرم ایمان سنچولی کاراته‌کاهای اسپانیا(8 بر صفر)، پرتغال(5-0)، اوکراین(8-0) از پیش رو برداشت در مقابل حریف آلمانی 4 بر صفر مغلوب شد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. در این مرحله ابتدا نماینده هلند را 5 بر صفر و در ادامه حریف فرانسوی را 11 بر 6 شکست داد و مدال برنز این وزن را بر گردن آویخت.

در وزن 67-کیلوگرم سعید احمدی پس از استراحت در دور نخست، نمایندگان فرانسه(6-1)، آلمان(2-0) و اوکراین(8-3) را برد سپس برابر حریف فرانسوی(6-2) نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد او در این گروه نماینده فرانسه را (13-8) برد و در دومین مبارزه مقابل تولار آقازاده از آذربایجان(3-4) شکست خورد و نتوانست صاحب مدال شود.

امیر مهدی زاده دیگر نماینده تیم صدرای زیرآب در این پیکارها که در وزن 67- کیلوگرم به میدان رفت حریفانی از روسیه(4-1)، آرژانتین(5-3)، اسپانیا(2-0)، مقدونیه(4-0) و سپس برابر کاراته‌کای مجارستانی(2-1) مغلوب شد و با توجه به اینکه این کاراته نتوانست به دور فینال راه یابد مهدی زاده هم نتوانست به مدال برسد.

در همین وزن حسین سمندر در نخستین دیدار برابر نماینده مقدونیه 3 بر 2 شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

محمد شهریاری در وزن 60-کیلوگرم، مقابل حریف فرانسوی 8 بر صفر شکست خورد و حذف شد.

در وزن 75-کیلوگرم ابراهیم حسن بیگی نماینده آرژانتین را 5 بر صفر برد و در ادامه 3 بر 2 از کاراته کای گرجستانی باخت و از دور رقابتها کنار رفت.

در همین وزن آرش علی نژاد مقابل نماینده مراکش 5 بر یک مغلوب شد و حذف گردید.

در بخش کاتای تیمی مردان هم تیم منتخب تبریز متشکل از احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمد خانلو ابتدا نماینده اسپانیا را 5 بر صفر برد و سپس مقابل تیک کویت 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. در این جدول ابتدا حریفی از اوکراین را 5 بر صفر مغلوب کرد و در برابر تیم ایتالیا 5 بر صفر شکست خورد و حذف شد.

در بخش بانوان هم فاطمه چالاکی در اولین مبارزه برابر حریفی از اسلواکی 2 بر یک شکست خورد و حذف شد.
:
:
:
آخرین اخبار