تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۹
کد خبر: ۷۹۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
متخصص موفقیت منطقه جنوب کشور:
ساکنان مناطق گرم خلاقیت بیشتری دارند
متخصص موفقیت منطقه جنوب کشور گفت: افرادی که در محیط گرم هستند زودتر عصبانی می‌شوند، این اشخاص در تصمیم‌گیری عجول هستند ولی در این حال خلاقیت بیشتری دارند.

به گزارش خوزنیوز به نقل ار فارس، با وجود نشاط مردم، مواقعی هست که نمی‌شود در خیابان‌های مناطق گرم‌خیز از شدت گرما حرکت کرد، تابش آفتاب آن چنان شدت دارد که سوزش چشم و پوست را برای افراد  به‌همراه دارد.
گرما و حرارتی که شهروندان این مناطق تحمل می‌کنند نه تنها  اثراتی کوتاه مدت، بلکه تأثیراتی طولانی مدت دارد.
افرادی هستند که در محیط‌های صنعتی شاغل هستند برای ساعت‌های متمادی در معرض این گرما قرار می‌گیرند آنها در گرمای طاقت‌فرسای فضای باز در حال فعالیت هستند.
به‌راستی جنوبی‌ها چگونه این گرما را تحمل می‌کنند؟
 در این راستا دفتر خبرگزاری فارس در جنوب خوزستان با متخصص موفقیت در منطقه غرب و جنوب کشور، عیسی محمد‌زاده گفت‌وگویی راجع به اثرات روانی گرما  و راه‌های مقابله با آن کرده است که در پی می‌آید:
 
* فارس: گرما چه اثرات روحی و روانی دارد؟
* محمدزاده: گرما به خودی خود سبب ایجاد شور و ناآرامی می‌شود به‌طور مثال در صورتی که به فلز گرما دهیم شروع به ذوب شدن می‌کند.
در محیطی که دمای آن بالاست به دليل این که دما خارج از توان تحمل است سبب عصبانیت و از کوره در رفتن افراد می‌شود، همچنین محیط‌های شرجی نیز سبب کلافه شدن و بی حوصلگی پایین آمدن صبر اشخاص و گاهی پرخاشگری می‌شود. وجود اضطراب  استرس و بیماری‌های عصبی نیز از اثرات دیگر گرماست.
تحقیقات نشان داده است که افرادی که در محیط گرم زندگی می‌کنند زودتر از دیگران عصبانی می‌شوند، این اشخاص در تصمیم‌گیری عجول هستند و می‌خواهند زودتر کارهای خود را به پایان برند، علاوه بر این تند تند صحبت می‌کنند.
در محیط گرم قدرت تمرکز، فکر کردن و یادگیری‌ها در افراد  کمتر می‌شود.
قابل توجه است که مشکلاتی روحی و روانی انسان‌ها که به سبب گرما پیش می‌آید اغلب جبران ناپذیرند.
 
* فارس: گرما علاوه بر تاثیرات روحی چه تأثیراتی بر جسم می‌تواند داشته باشد؟
* محمدزاده: افرادی که در محیط‌های گرم زندگی می‌کنند بیشتر از دیگران چرت می‌زنند، می‌خوابند، توان شنوایی و بینایی این افراد نیز زودتر کاهش می‌یابد.
 
*فارس: اثرات گرما در تمامی اشخاص یکسان است؟
*محمدزاده: البته میزان تحمل و مقاومت در برابر گرما در افراد مختلف متفاوت است، برخی افراد حد توان بالاتری دارند و برخی دیگر کم توان‌تر هستند و گرما و عوارض آن زودتر به آنها غالب می‌شود.
 
* فارس: گرما تأثیرات مثبتی نیز می‌تواند بر افراد داشته باشد؟
* محمدزاده: از تأثیرات مثبت گرما می‌توان به اینکه مردم جنوب نسبت به دیگران خون‌گرم‌تر هستند اشاره کرد، در نتیجه این اشخاص ارتباط صمیمی‌تر و وسیع‌تری با  دیگران در جامعه می‌توانند برقرار کنند. در واقع افراد ساکن در مناطق گرم معمولاً خلاقیت بیشتری نسبت به سایرین دارند.
 
* فارس: نحوه مقابله با گرمازدگی و دیگر عوارض آن چیست؟
* محمدزاده: در مرحله اول به افرادی که در محیط‌های گرمسیری زندگی می‌کنند توصیه می‌شود یک روز در میان، دوش آب سرد بگیرند.
راهکار دیگر این است که به ازای هر یک ساعت مواجه با گرما 20 دقیقه در یک  محیط خنک استراحت کنند تا گردش خون بدن‌شان به حالت عادی برگردد.
زمانی که فرد مدت طولانی در معرض گرما قرار می‌گیرد، احساس می‌کند چربی‌های زیر پوستش در حال آب شدن است این به سبب افزایش گردش خون آن‌ها در  آن زمان است.
یک توصیه دیگر این است که یکباره افراد زیر آب خنک قرار نگیرند، بلکه ابتدا دست، پا، کمر، صورت و گردن را به ترتیب زیر آب قرار دهند.
از جمله راهکارهای دیگر می‌توان به شرکت در دوره‌های کنترل اضطراب و استرس اشاره کرد.
 
* فارس: افرادی که در محیط‌های گرم قرار می‌گیرند چه نوشیدنی و مواد غذایی مصرف کنند تا عوارض گرما در آنها  کمتر شود؟
* محمدزاده: نوشیدن مایعاتی که طبع خنکی دارند.
علاوه بر این در مدتی که در معرض گرما هستند نوشیدن آب زیاد توصیه می‌شود.
نوشیدن آب به همراه مقداری نمک عوارض جسمی و روانی گرما را تا حدودی کمتر می‌کند.
در عین حال خوردن خوراکی‌هایی که طبع خنکی دارند مانند ماست می‌تواند تأثیرات منفی گرما را کمتر کند.
برچسب ها: خلاقیت
:
:
:
آخرین اخبار