تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۷۸۵۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز فردا میزبان اجلاس سراسری نماز/جهانگیری مهمان ویژه
استان خوزستان و شهرستان اهواز با آمادگي كامل و برنامه ريزي هاي انجام شده براي ميزباني از بيست و سومين اجلاس سراسري نماز برای فردا لحظه شماري مي كند.

بیست و سومین اجلاس سراسري نماز در روزهاي ۱۰ و ۱۱ دی ماه سال جاري در استان خوزستان و در شهر اهواز با پیام مقام معظم رهبری و با حضور معاون اول رئیس جمهور و شخصیت های علمی و فرهنگی و همه اقشار جامعه برگزار می شود. اجلاس نماز تنها اجلاسی که مقام معظم رهبری هر ساله برای آن پیام می دهند.

اين اجلاس كه امسال براي اولين بار كميته علمي آن را سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته اطلاع رسانی اش را سازمان صدا و سیما بر عهده گرفته است به بررسي اوضاع يك سال گذشته و برنامه ريزي هاي لازم براي يك سال آينده مي پردازد.

«نماز و تعالی فرهنگی» شعار بيست و سومين اجلاس سراسري نماز است كه با توجه به شعار امسال که «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص شرايط برگزاري اين اجلاس در اهواز مي گويد: با عنايت مسئولان مربوطه و همكاري ارگان ها و سازمان هاي استان شهرستان اهواز براي ميزباني از اجلاس سراسري نماز در روزهاي 10 و 11 ماه جاري آمادگي لازم را دارد و تاكنون با برگزاري پنج پیش اجلاس در استان های اردبیل، تهران، فارس، کردستان و هرمزگان و همچنین در کلیه شهر های خوزستان شرايط لازم براي برگزاري هر چه بهتر اين اجلاس بررسي و اقدامات مورد نياز آن انجام گرفته است.

برگزاری نمایشگاه جنبی

حجت الاسلام محمد حسين بلك مي افزايد: از جمله برنامه هايي كه در استقبال از اجلاس سراسري نماز در اهواز انجام شده است، مي توان به برگزاري نمايشگاه جنبی نماز در محل موزه هنرهاي معاصر اهواز از روز ششم تا يازدهم دي ماه جاري اشاره كرد كه در اين نمايشگاه اقلام فرهنگي با تخفيف خوبي در معرض بازديد عموم قرار گرفته اند. همچنين در اين نمايشگاه غرفه اي به منظور اصلاح قرائت حمد و سوره و ساير اركان نماز اختصاص داده شده كه كار جالب و مورد توجه اي است.

وي عنوان مي كند: از ديگر فعاليت هاي صورت گرفته در اين خصوص، توزيع بسته هاي فرهنگي شامل مهر، کتاب قرآن، مفاتیح جنان و صحیفه سجادیه براي نمازخانه هاي بين راهي است كه در زمان برگزاري اجلاس به متوليان اين امر اختصاص داده مي شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان همچنين از سطح بالاي كيفي و كمي مقالات ارسال شده به دبيرخانه اجلاس سراسري نماز خبر مي دهد و اين را نشان دهنده حضور نخبگان فعال این عرصه در اين اجلاس مي داند.

پیش بینی اجلاسی باشکوه

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان كه مسئوليت قائم مقامي ستاد استانی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز را نيز بر عهده دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه هاي استقبال از اين اجلاس در اهواز اظهار مي كند: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته و هماهنگي هاي لازم با روسای کمیته های ستاد بیست و سومین اجلاس سراسری نماز، در نظر داريم كه اين اجلاس متفاوت تر و با شكوهتر از سال هاي قبل برگزار شود.

علي عماد عنوان مي كند: در اين راستا و براي رسيدن به كيفيتي ارزشمند در ميزباني و محتواي برنامه ها، ادارات و نهادهای دولتی همكاري هاي لازم را داشته اند. میزبانی این دوره اجلاس سراسری نماز همچون همایش پیر غلامان حسینی با استفاده از ظرفیت های خوب شرکت نفت انجام می شود تا مثل همیشه مهمان نوازی ما خوزستانی ها بر سر زبان ها بیافتد.

وي ادامه مي دهد: در خصوص تبليغات شهري اجلاس هم شهرداري همكاري هاي لازم را انجام داده است. هم استاني هاي مي توانند در زمان برگزاري اين اجلاس از حضور صاحبنظران و بزرگان عرصه مذهب كمال بهره و استفاده را ببرند.

فراخوان مقاله نماز اين اجلاس در 6 محور اصلي و 51 محور فرعي داده شده است كه مفهوم شناسی تعالی فرهنگی در پرتو نماز، مبانی و اصول تعالی فرهنگی در پرتو نماز، سیاست ها و راهکارهای تعالی فرهنگی در پرتو نماز، شاخص ها و نمادهای تعالی فرهنگی در پرتو نماز، آثار و دستاوردهای تعالی فرهنگی در پرتو نماز و موانع و آسیب شناسی فرهنگی در پرتو نماز محورهاي اصلي اين فراخوان بوده اند كه سه مقاله برتر و دو مقاله سفارشی برتر در حین اجلاس تجلیل و قرائت می شوند از كل آمار ارسال كنندگان مقاله ۴۶ درصدآقایان و ۵۴ درصد خانم ها بوده اند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار