تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۷۸۵۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار نسبت به شستشوی محصولات کشاورزی در حوضچه های آلوده
رییس مرکز بهداشت دزفول نسبت به شستشوی برخی محصولات کشاورزی در حوضچه های غیر بهداشتی و آلوده منطقه هشدار داد.

بیتا چاییده روز دوشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری با بیان اینکه برخی افراد محصول هویج را در حوضچه های غیر بهداشتی و آلوده شستشو می دهند افزود: این اقدام غیر بهداشتی ، سلامت جامعه را تهدید می کند.

وی با ارائه تصاویری از نحوه شستشوی هویج در شهر سیاه منصور و روستاهای اطراف دزفول افزود: در این مناطق محصول هویج در حوضچه های آلوده و در شرایط غیر بهداشتی شسته شده سپس راهی بازار مصرف می شود.

رییس مرکز بهداشت دزفول افزود: این حوضچه ها به دلیل وجود احشام و عدم حصارکشی ، مجاورت با فاضلاب ، وجود نیزار و پسماند و مواد زاید در مجاورت آنها آلوده بوده و این آلودگی به حوضچه های شستشوی هویج نیز سرایت کرده ضمن اینکه حوضچه های شستشوی هویج متولی خاصی ندارند.

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: متولیان حوضچه های شستشوی هویج که به صورت غیرمجاز اقدام به راه اندازی این حوضچه ها کرده اند باید شناسایی و با آنها برخورد شود.

حبیب اله آصفی افزود: چندین واحد هویج شویی در دزفول فعال است که به صورت بهداشتی و با کسب مجوز لازم فعالیت می کنند.

سالانه دو میلیون تن محصول کشاورزی در دزفول تولید می شود ، که بخشی از این محصول از جمله شلغم و هویج پس از برداشت از مزرعه و قبل از عرضه در بازار مصرف باید شسته شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار