تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۸۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار آیت الله مکارم شیرازی به صدا و سیما / برخی برنامه های صدا و سیما به عرفانهای کاذب گرایش دارد
صدا و سیما ذکری یادداده است که عجیب و وحشتناک است گفته اند"یا طهر، طاهر و طهور" که اشکالی ندارد و از صفات خداوند است اما ادامه داده اند که "یا طیهور و طیهار" که ما بررسی کرده ایم در هیچ لغت عربی چنین واژه هایی نداریم / باید به فضلا و طلاب ماموریت داده شود تا بر برنامه های صداو سیما نظارت کنند تا چنین مشکلاتی ایجاد نشود
http://lemonpress.ir/Images/News/Larg_Pic/20-5-1390/IMAGE634486775362648750.jpg

یکی از مراجع تقلید با هشدار نسبت به رواج عرفانهای کاذب گفت: صدا و سیما مراقب باشد برخی از برنامه ها در دامان عرفانهای کاذب نیفتد.

به گزارش مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه سه شنبه در سومین شب از لیالی قدر در مسجد امیرالمومنین(ع) قم با اشاره به رواج عرفانهای کاذب در کشور اضافه کرد: صدا و سیما مراقب باشد برخی از برنامه ها در  دامان عرفانهای کاذب نیفتد.

از اذکار بی سند پرهیز شود

وی با اشاره به برخی مطالب بیان شده در برخی از برنامه ها اظهارداشت: کسانی به ما گفته اند که صدا و سیما ذکری یادداده است که عجیب و وحشتناک است گفته اند"یا طهر، طاهر و طهور" که اشکالی ندارد و از صفات خداوند است اما ادامه داده اند که "یا طیهور و طیهار" که ما بررسی کرده ایم در هیچ لغت عربی چنین واژه هایی نداریم.

وی اضافه کرد: این حرف مهمل را به عنوان حرف خدا یاد مردم می دهند در صورتی که در هیچ کجا بیان نشده است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ذکر به تنهایی کافی نیست بیان داشت: ذکر در صورتی مفید است که همراه با تصفیه روح و تهذیب اخلاق باشد و انسان از رذایل اخلاقی پاک شود.

لزوم نظارت علما بر برنامه های دینی صدا و سیما

این مرجع تقلید تاکیدکرد: باید به فضلا و طلاب ماموریت داده شود تا بر برنامه های صداو سیما نظارت کنند تا چنین مشکلاتی ایجاد نشود.

صاحب تفسیر نمونه با اشاره به مفاد 20 ماده ای خطبه 47 نهج البلاغه تصریح کرد: اگر جوانان به این 20 ماده عمل کنند برای سیر و سلوک آنها کافی است.

این مفسر قرآن در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خطبه 47 نهج البلاغه گفت: در این خطبه به اثار تقوا توجه شده است که از جمله آنها این است که تقوا باعث می شود تا دنیای مردم اباد شود و برکات از آسماننها و زمین بر مردم ببارد.

این مرجع تقلید با اشاره به دیگر توصیه های امام علی(ع) به نظم در امور اشاره و عنوان کرد: افرادی موفق هستند که در کارهای خود دارای نظم هستند و پرداختن به امور مادی مانع رسیدگی به خانواده و عبادات و ... نمی شود.

اصلاح ذات بین از نماز و روزه بالاتر است

وی اصلاح ذات بین را از دیگر سفارشات امام علی(ع) به پیروانش برشمرد و افزود: علی(ع) می فرمایند از پیغمبر(ص) شنیدم که اصلاح ذات بین از نماز و روزه بالاتر است اما متاسفانه برخی افراد نه تنها اصلاحی نمی کنند بلکه بنزین بر اختلافات می ریزند و آن را شعله ور می کنند.

آیت الله مکارم گفت: در روایت آمده است که فردی که به دنبال اصلاح میان افراد است همانند مجاهد فی سبیل الله است.  
وی بااشاره به برخی از اثار تقوا، نورنیت و روشن بینی در حوادث اجتماعی، دوری از وسوسه های شیطان و عدم نفوذ شیطان در فرد متقی از جمله آثار تقوا به شمار می رود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
uvthk
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
0
باسمه تعالی
بنده منابع فقهی و کلامی و نحوی و صرفی را چه منابع اهل سنت و چه شیعه ی امامیه اثنی عشریه ایدهم الله تعالی را گشتم
ولی حتی یک روایت و بار دیگر عرض می کنم یک روایت را پیدا نکردم که ذکر "يا طيهور و يا طيهار" در آن موجود باشد
همچنین حقیر تقریبا تمام کتب صرفی را جستجو کردم و همچنین کتب لغت را ولی برای ماده "طهر" چنین مشتقاتی پیدا نکردم
و می دانیم استعمالات شارع مقدس به زبان عربی فصیح و مبین وبه همان زبانی که تکلم می شده می باشد البته در اوج فصاحت چطور ممکن است رسول مکرم صلی الله علیه و آله یا ائمه هدی سلام الله علیهم از لغت شاذ ویا نعوذ بالله لفظ مهمل برای ذکر خداوند متعال استفاده کنند(البته هنگامی که به عربی تکلم می فرموده اند نه غیر آن زبان)در حالی که آنان افصح المتکلمین هستند و از لغات شاذ ویا مهمل استفاده نمی کرده اند کما ذلک ظاهر فی اقوالهم و احادیثهم؟
ودر عین حالی که کمال تعظیم را به ایشان می گذارم ولیکن به ضرس قاطع عرض می کنم که در لغت عرب چنین چیزی وجود ندارد و اصلا استعمال نشده و شارع هم به عربی مبین تکلم میفرماید به فرض اگر یکی از معصومین این ذکر را می فرمودند باید حاضرین در مجلس از آن حضرت سوال می کردند" ما معنی قولک یا طیهور ویا طیهار یا سیدی لان هذین فقرتین لن تستعملا قبلا" واین داعی می شد که حداقل آن را نقل کنند
و بنابر آیه سبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يَصِفُونَ إِلَّا عِبَادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِينَ ( سوره صافات ، آیات 159 و 160 ) که علامه طباطبایی در موارد مختلف در المیزان المخلصین -بفتح اللام- را به معصومین تعبیر نموده اند نه غیر معصوم یعنی فرموده مخلصین همان انبیا و امامان هستند پس آیه این را میرساند که وصفی که از لسان غیر معصوم خارج شود نه تنها معتبر نیست بلکه خداوند از آن تنزه جسته است پس الفاظی که به عنوان وصف برای خداوند تعالی استعمال می شوند اگر مطمئن نباشیم که از معصوم صادر شده به کار بردن آنها جدا مبتلا به اشکال است
مرجع تقلید وظیفه اش اصلا این است که از چیزهایی که واضح البطلان است انتقاد کند من با قاطعیت می گویم که طبق تحقیقات چندین روزه بنده از حدود 400000 کتب شیعه وسنی حتی یک لغت که مفردات ذکر "یا طیهور یا طیهار" در آن باشد پیدا نکردم حالا این مرجع تقلید بزرگوار آمده و همین را فرموده آیا بهتر نیست که شما اعتراف به اشتباه خود بکنید؟
:
:
:
آخرین اخبار