تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۷۸۴۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امضای قرارداد ساخت کارخانه فراوری و صادرات قیر در خرمشهر
تفاهم نامه طرح احداث کارخانه فرآوری، بسته بندی و صادرات قیر در بندر تجاری خرمشهر امضا شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر شامگاه یکشنبه گفت: این تفاهم نامه به امضای مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، استانداران پنج استان ساحلی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذاران بخش های خصوصی و بنادر منعقد شده است.

عادل دریس اضافه کرد: در این تفاهم نامه طرح سرمایه گذاری احداث کارخانه فرآوری، بسته بندی و صادرات قیر میان بندرخرمشهر و سرمایه گذار بخش خصوصی امضا شد.

وی میزان سرمایه گذاری ثابت این طرح را 630 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: با احداث و بهره برداری این کارخانه برای 50 نفر شغل ایجاد می شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: این طرح با ظرفیت س هزار تن در روز، در دو فاز مستقل، هر یک به ظرفیت هزار و 500 تن در روز، ساخته شده و بهره برداری می شود.

دریس با بیان اینکه این طرح در قالب قرارداد 15ساله در زمینی به مساحت شش هزار هکتار در محدوده اراضی بندرخرمشهر در نظر گرفته شده است، افزود: طول دوره ساخت هر یک از فازها یک سال برآورد شد که پس از احداث فاز اول و در انتهای سال نخست، کارخانه آماده بهره برداری می شود.

دریس عنوان ساخت: طی سال جاری، از 19 طرح پیشنهادی سرمایه گذاری ارسال شده به بندرخرمشهر، شش طرح جهت انعقاد قرارداد در دست اقدام است که یکی از مهم ترین آنها، احداث کارخانه فرآوری، بسته بندی و صادرات قیر است.

بندر خرمشهر از مهم ترین بنادر صادراتی کشور است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار