تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۷۷۹۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با ورزش کسالت را از خود دور کنید
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ورزش باعث رفع خستگی و کسالت می‌شود.

سعید شاکریان اظهارکرد: عوامل اجتماعی و محیطی مهم‌ترین دلایل کسالت و خستگی در افراد در یک جامعه هستند که بایستی این تنش‌های اجتماعی حل بشوند و یا افراد خودشان را درگیر این‌گونه مسایل نکنند.

وی افزود: سبک زندگی غلط و یکنواختی، بی‌شک تحرکات فیزیولوژیکی انسان را کم می‌کند که این موضوع خود باعث کسالت و خستگی در انسان‌ها می‌شود؛ یکی از راه‌هایی که می‌تواند این معضل را برطرف کند، ورزش کردن است، انجام فعالیت‌های ورزشی باعث فعال شدن بعضی از هورمون‌ها می‌شود که این هورمون‌ها می‌توانند باعث شادابی و یا کسالت شوند.

این مدرس دانشگاه با بیان این‌که ورزش کردن باعث نشاط فکری و روحی و جسمی در افراد می‌شود، تصریح کرد: وقتی ورزش می‌تواند باعث تحرک انسان شود، طبیعتا مواردی مثل کسالت و خستگی را هم رفع می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که در کشور ما چقدر به ورزش همگانی برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه توجه شده است؟ گفت: تلاش‌هایی در این زمینه در حال انجام است ولی به اندازه کافی نبوده است و عملکرد و مراحل انجام آن بسیار کند پیگیری می‌شود. با ایجاد فضا و پارک‌های بیشتر در تمام نقاط شهرها و افزایش امکانات این رغبت در مردم به وجود خواهد آمد که به ورزش کردن روی آورند که خود ورزش کردن باعث دوری از خستگی و کسالت می‌شود.

شاکریان بیان کرد: توصیه می‌شود افرادی که می‌خواهند به طور مداوم ورزش کنند زیر نظر مربیان و افراد خبره به فعالیت ورزشی بپردازند و همچنین برنامه‌ای ورزشی برای خود تنظیم کنند که اگر این گونه باشد مطمئنا هیچ وقت کسالت و خستگی سراغ آن‌ها نخواهد آمد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار