تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۷۸۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیروی کار ایرانی ارزان نیست
رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی کشور با بیان این که توانمندی نیروی کار ایرانی قابل مقایسه با کشورهای اعزام کننده ارزان نیست، گفت: هدف‌گذاری اعزام نیرو کار ایرانی به خارج مازاد بازار کار داخلی است و رشته‌هایی که کمبودشان در داخل احساس می‌شود در اولویت اعزام قرار نمی‌گیرند.

حسن کرباسی اظهار کرد: بر اساس بند شش سند توسعه اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تبادل نیروی کار با کشورهای نیرو پذیر مورد تاکید واقع شده است لذا برای آن که وارد بازار کار بین‌المللی شویم یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز تعاملات بین‌المللی بود که باید شکل می‌گرفت.

وی از مذاکره با سفیران کشورهای هدف نیروپذیر خبر داد و گفت: با توجه به حوزه دیپلماسی ایران با کشورهای دیگر در سالهای گذشته اکنون این بازار برای ما مهیا شده است و با تاکیدات مقام عالی وزارت کار، کارگروهی متشکل از معاونت امور بین‌الملل، معاونت اشتغال و انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران در وزارتخانه شکل گرفته و مذاکره با سفیران کشورهای هدف و نیروپذیر آغاز شده است.

کرباسی درباره حوزه‌های حضور نیروهای کار ایرانی در بازارهای کار بین‌المللی گفت: دستگاه‌های اجرایی کشورهای نیروپذیر همه ساله در ابتدای سال نیازهای بازار کار خود را رصد می‌کنند و به واسطه شرایط جذب نیرو از کشورهای دیگر امتیازبندی و نیروی بازار کار خود را تامین می‌کنند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی کشور (اصکابا) اضافه کرد: اتحادیه اروپا با توجه به نیازهای بازار خود نیروهای کاری که تا سال 2020 نیاز دارد در کشورهای عضو پیمان شینگن شناسایی و یک شبکه رسمی برای جذب نیرو از کشورهای مختلف دنیا را با شرایط خاص راه‌اندازی کرده‌اند.

وی در عین حال از اخذ نمایندگی انحصاری شبکه مذکور خبر داد و گفت: بر این اساس نیروهای کار ایرانی واجد شرایط و مورد نیاز کشورهای اروپایی را شناسایی و بر حسب تعاملات خود اعزام خواهیم کرد.

کرباسی با اشاره به ارزان بودن نیروی کار کشورهای فیلیپین، بنگلادش و هند تصریح کرد: توانمندی نیروهای کار ایرانی در بازارهای کار جهانی قابل مقایسه با کشورهای اعزام کننده نیروی ارزان نیست. چرا که هم تقاضا برای نیروی کار ایرانی بسیار است و هم توانایی‌های نیروهای کار ایرانی متخصص و فنی به مراتب بالاتر است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
0
اینو همه میدونن اینجا 600 تومانه اونجا 4000یورو
:
:
:
آخرین اخبار