تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیطره انقلابیون بر مناطقی از پایتخت لیبی/ اخبار موثق از فرار قذافی و خانواده
در حالی که منابع آگاه از سیطره انقلابیون بر مناطقی از پایتخت لیبی خبر می دهند، برخی گزارشها حاکی از فرار قذافی و به همراه تمامی اعضای خانواده اش از طرابلس است.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، خبرنگار الجزیره در گزارشی از طرابلس اعلام کرد: انقلابیون هم اکنون بر تاجوراء و منطقه سوق الجمعه در پایتخت لیبی (پناهگاه این روزهای قذافی) سیطره پیدا کرده اند.

این در حالی است که سخنگوی رژیم لیبی با رد این گزارشها تاکید کرد: تمامی مناطق پایتخت آرام و در امنیت کامل قرار دارد.

از سوی دیگر، منابع خبری آمار کشته شدگان درگیری های خونین اخیر در طرابلس میان انقلابیون و نیروهای قذافی را بیش از 100 نفر اعلام کرده اند.

به طور کلی پایتخت لیبی این روزها کاملا شرایط جنگی به خود گرفته و هر لحظه احتمال می رود با توجه به درگیری های سنگین، شهر سقوط کرده و به دست انقلابیون بیفتد.


عبدالسلام جلود

از سوی دیگر، جدایی "عبدالسلام جلود" از مقامات ارشد و نزدیک به قذافی که وی را نفر دوم رژیم لیبی می نامند، گمانه زنیها درباره سقوط رژیم دیکتاتور لیبی را تقویت کرده است.

وی که دو روز پیش از رژیم قذافی جدا شده و به انقلابیون پیوسته بود، در گفتگویی که از سوی الجزیره پخش شد اظهار داشت: ساعت سرنوشت در لیبی بسیار نزدیک شده است.

وی خطاب به نیروهایی که در حمایت از قذافی می جنگند، اظهار داشت: شما برای رژیمی می جنگید که در حال جان دادن است. تنها چند ساعت فرصت دارید، از کشتی خیانت و طاغوت بپرید و وارد کشتی ملت شوید (به آغوش ملت بپیوندید) ساعت سرنوشت نزدیک است.

جلود از مردم لیبی تقاضا کرد به جای قیام از شهری به شهر دیگر، یک بار به صورت فراگیر و دسته جمعی در تمامی شهرها دست به قیام بزنند تا دایره حکومت بر قذافی تنگتر شود.


برخی از اعضای خانواده قذافی

گفته می شود نفر دوم رژیم قذافی که تحت مراقبتهای شدید همچون دیگر اعضای رژیم لیبی قرار داشته، اخیرا توانسته از دست وی فرار کرده و خود را به مناطق تحت سیطره انقلابیون برساند.

از سوی دیگر، تلویزیون NBN لبنان در گزارشی اعلام کرد: اخیرا اطلاعاتی دریافت کرده ایم که نشان می دهد رژیم قذافی طی ساعات آتی سقوط خواهد کرد.

این شبکه در ادامه این گزارش تاکید کرد: قذافی و خانواده اش از لیبی فرار کرده اند و هم اکنون در کشور حضور ندارند.

در همین راستا برخی منابع غربی با اشاره به روابط خوب قذافی و چاوز از احتمال فرار قذافی و خانواده اش به ونزوئلا خبر می دهند که همچنان به طور رسمی تایید نشده است.

به طور کلی شرایط این روزهای لیبی نشان می دهد قذافی در بدترین شرایط خود طی ماههای اخیر قرار گرفته است و هر لحظه امکان دارد خبر سقوط رژیم وی منتشر شود.

برچسب ها: قذافی ، معمر قذافی ، لیبی
:
:
:
آخرین اخبار