تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۷۶۳۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:
اداره میراث فرهنگی اهواز افتتاح می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اهواز روز چهارشنبه هفته جاری در مراسمی افتتاح می‌شود.

افشین حیدری عصر روز دوشنبه در بازدید از ساختمان اداره میراث فرهنگی در اهواز اظهار کرد: ساختمان اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اهواز آماده افتتاح است و روز چهارشنبه هفته جاری این اداره رسماً کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: شهرستان اهواز دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که نیاز به حفظ و نگهداری دارد و به این دلیل این اداره برای فعالیت در این حوزه کار خود را آغاز می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با تاکید در این ‌باره که میراث فرهنگی خوزستان در تلاش است که آثار را به بهترین نحو نگهداری کند، تاکید کرد: یکی از روش‌های نگهداری آثار تاریخی در استان خوزستان افزایش نظارت و نفوذ نظارت در حوزه حفاظت از آثار تاریخی است که راه‌اندازی اداره‌ها در شهرستان‌ها یکی از اقدامات در این زمینه است.

حیدری با اشاره به اینکه میراث فرهنگی خوزستان برای به‌کارگیری مشارکت مردم در حفاظت از آثار تاریخی برنامه‌ریزی زیادی دارد، افزود: میراث فرهنگی خوزستان در تلاش است تا با اجرای فعالیت‌های جدید و به‌کارگیری ابتکار در این زمینه گام‌های بلند در راستای بهبود شرایط آثار تاریخی بردارد در این زمینه از همه امکانات به‌روز بهره خواهد برد.

نبود اداره میراث فرهنگی در شهرستان اهواز زیر سایه وجود اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان باعث شده بود تا بسیاری از آثار تاریخی به دلیل نبود متولی تخریب شوند و به این دلیل اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان در راستای تأسیس این اداره گام‌های اساسی برداشت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار