تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۷۵۹۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
احراز تخلف زیرمیزی توسط پزشکان در این مدت نداشتیم
پس از اجرای فاز سوم طرح تحول نظام سلامت و رونمایی از سامانه تلفنی 1690 جهت رسیدگی به شکایات مردمی ناشی از دریافت وجوه غیرمتعارف توسط پزشکان، خوشبختانه تاکنون مواردی که احراز تخلف باشد نداشتیم
اسماعیل ایدنی در خصوص وضعیت دریافت زیرمیزی توسط پزشکان استان اظهار داشت: پس از اجرای فاز سوم طرح تحول نظام سلامت از 15 آبان ماه و معرفی و رونمایی از سامانه تلفنی 1690 جهت رسیدگی به شکایات مردمی ناشی از دریافت وجوه غیرمتعارف توسط پزشکان، خوشبختانه تاکنون مواردی که احراز تخلف باشد نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: البته موارد شکایتی بوده است که پس از بررسی مشخص شده که شکایت تعرفه ای نبوده و مربوط به سایر حوزه های خدماتی بوده اند و در مورد تعرفه های خدمات درمانی که برای بیماران بستری در بیمارستان انجام می شود تخلفی محرز نشده است.

ایدنی تصریح کرد: صیانت از حقوق بیماران از تکریم جامعه پزشکی جدا نیست، بنابراین فکر نکنیم حمایت از حقوق بیماران و مردم از کانال تخریب جامعه پزشکی و هجمه آوردن به پزشکان می گذرد.

وی افزود: جامعه پزشکی جامعه ای خدوم است و خدماتی که پزشکان از ابتدای انقلاب تا کنون انجام داده اند ماندگار و ارزشمند است که ماحصل این تلاش ها، از خودگذشتگی ها و فعالیت ها استقرار یک نظام سلامت کارآمد در کشور است که از این حیث در منطقه سرآمد هستیم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: در هر قشری ممکن است تخلف صورت بگیرد، مهم این است که ساز و کارها به نحوی باشد که بتواند پالایش لازم را انجام دهد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان بیان داشت: در مورد تعرفه ها و هزینه های خدمات درمانی یک بیماری مزمن و درد کهنه در جامعه وجود دارد که بخشی از آن به این دلیل بود که قیمت گذاری خدمات درمانی مناسب و مطلوب نبود، بعضا" اعمال جراحی مثل لوزه از یک ویزیت هم نرخش پایین تر بود.

ایدنی ادامه داد: با توجه به ریسکی که این خدمات داشت حقوق فنی پزشکانی که این خدمات را انجام می دادند مناسب نبود و این خود بستری را برای دریافت های غیرمتعارف در جامعه فراهم کرده بود و دیگر اینکه تمایل جامعه پزشکی به تحصیل در این رشته ها که پایه ای هم هستند روز به روز کاهش پیدا می کرد، اما خوشبختانه با بازنگری و تعریف مجدد تعرفه ها و اجرای کتاب ارزش گذاری جدید خدمات سلامت در قالب فاز سوم طرح تحول نظام سلامت، عدالت بین رشته ای مطلوبی فراهم شده است که بستر دریافت های غیرمتعارف را برخواهد چید.
:
:
:
آخرین اخبار