تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۵۹۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل ستاد بازسازی حرم حضرت دانیال نبی(ع)
معاون عمرانی استاندار خوزستان از تشکیل ستاد ملی مردمی بازسازی حرم حضرت دانیال نبی (ع) به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان خبر داد.

احمد سیاحی روز پنجشنبه با اشاره به ارادت ویژه مردم ایران اسلامی به ویژه مردم خوزستان به ائمه اطهار (ع)افزود: این ستاد به منظور جمع آوری هدایا و کمک های مردم برای ساخت حرم حضرت دانیال نبی(ع) با هماهنگی فرماندار شهرستان شوش بزودی فعالیت خود را آغاز می کند.

وی گفت: با تشکیل این ستاد تلاش می شود تا مردم سراسر کشور حتی ساکنان دورترین نقاط نیز بتوانند در طرح توسعه این حرم مطهر مشارکت کنند.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان افزود: در راستای اجرای این طرح فرم هایی تهیه شده تا کمک های مردم به صورت خانوادگی و فامیلی جمع آوری شود.

رضا نجاتی فرماندار شهرستان شوش نیز تشکیل ستاد ملی مردمی بازسازی حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) اقدامی شایسته در راستای فراهم کردن امکانات رفاهی برای هزاران زائری است که برای زیارت این مکان مقدس به شوش سفر می کنند.

طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی (ع) در مساحت 2900 متر مربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از شهریورماه امسال کلنگ زنی شد.

حضرت دانیال نبی(ع)، از پیامبران الهی در قرن هفتم قبل از میلاد است که نسل وی به داوود پیامبر(ع) می رسد.

حضرت دانیال(ع) در سال 655 قبل از میلاد همراه با اصحاب اش توسط «نبوکد نصر» پادشاه بابل که محل حکومت اش در شوش بود، به اسارت گرفته شد.

آن حضرت بعد از مدتی اقامت در شوش وفات یافت و در همان شهر دفن شد.

آرامگاه دانیال نبی(ع)، در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار