تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۷۵۷۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش و پرورش در كنار شهرداران مدارس
همايش آموزشي،توجيهي و اهداء نشان طرح شهردار مدرسه با حضور عابديني معاون آموزش و پرورش،اعضاء شوراي شهر اهواز، دارابي شهردار منطقه 2 و معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز برگزار شد
همايش آموزشي،توجيهي و اهداء نشان طرح شهردار مدرسه با حضور عابديني معاون آموزش و پرورش،اعضاء شوراي شهر اهواز، دارابي شهردار  منطقه 2  و معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز برگزار شد.


در اين مراسم عابديني معاون آموزش و پرورش در خصوص اين طرح گفت:من اين اتفاق مبارك را در درون مدارس تمرين انجام وظايف سخت مثل شهردار شدن را به فال نيك ميگيرم و طبيعي است كه مدرسه نه تنها جايي براي آموزش معلومات بلكه بايد به جايي  براي تمرين يك زندگي واقعي تبديل شود زيرا امروزه شرايط طلب مي كند كه مدرسه ما يك الگوي كوچك شده يك كشور باشد و بايد به سمتي حركت كنيم كه در كنار آموزشهاي علمي كارهاي كاربردي و عملياتي هم انجام دهيم و در مدارس  به اجرا در آوريم كه يكي از اين كارها بحث شهرداران مدارس است كه فوق العاده ارزشمند است.

در ادامه اين همايش دارابي شهردار منطقه 2 ضمن خير مقدم به مسئولين در خصوص برگزاري اين همايش گفت: لازم است كه خدمت شهرداران مدارس به خاطر تمرين و فعاليت هاي هاي خوبشان  در مدارس كه باعث شد به عنوان شهردار در مدارس انتخاب شوند  تبريك عرض كنم زيرا آنها مي توانند در سالهاي  آينده از آيندگان و سازندگان اين شهر در حوزه تصميم گيري باشند و اين شهر و مرز و بوم را به سمت خوبي هدايت كنند.

حجت الاسلام و المسلمين شيخ كاظم سواري در اين مراسم گفت: شهردار مدرسه مي تواند خيلي كارها را انجام دهد اما اولين وظيفه اش تحصيل است كه وظيفه ذاتي اوست زيرا يك شهردار خوب اولين نكته اش نخبگي در مسائل اجتماعي و فرهنگي، خدمات شهري، ترافيكي و... مي باشد شهردار خوب در مدرسه بايد شيوه هاي مختلفي را از جمله، مشاركت، نظرسنجي تحقيق و ... را ياد بگيرد زيرا يك شهردار خوب شهرداري است كه در ارتباط با ديگران موفق باشد و اميدواريم  بتوانيم در آينده از ميان آنها شهرداران و مسئولين با لياقتي انتخاب كنيم.

سركار خانم صالح پور نيز در اين همايش عنوان كرد: شهردار مدرسه يكي از موضوعاتي است كه بر اساس اهداف موسسين ما انجام شد و نتايج بسيار خوبي به همراه داشت و طبق آن آموزش و پرورش و شهرداري يك پيوند صميمي و دوستانه در زمينه بهره مندي برقرار نمودند. دانش آموزان مدرسه را بايد به عنوان يك شهر تلقي كنند و نيازهاي مدرسه را طبق آن بسنجند و برطرف كنند.

در حاشيه اين برنامه آهن جان معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري گفت:جهت بهره وري مناسب از ذخاير عظيم انساني و مادي كشور و مديريت اجرايي بهتر، همراهي و همكاري مردم در تمام زمينه ها امري بديهي است. نياز به مشاركت مردم در تمامي عرصه هاي مربوط به توسعه كشور هر روز وضوح بيشتري مي يابد. در كلان شهري مثل اهواز كه به سرعت در حال تغيير چهره است اين نياز، بيشتر نمايان شده است. مردم ما در هر جايي كه رنگ و بويي از اسلام داشته باشد، آنچه دارند در طبق اخلاص مي گذراند. روزهايي مثل ايام محرم، وسيع ترين و عميق ترين نوع مشاركت ها كه از جان و مايه اعتقاد        مي گيرند، زيبا ترين روزهاي تجلي مشاركت و  وحدت عمومي را ابراز مي دارند. در اين راستا هدف عمده طرح شهردار مدرسه آشنا شدن فرزندان ميهن اسلاميمان با مشاركت گروهي، مسئوليت پذيري وبرعهده گرفتن وظايف مشخص در مدرسه تحت نظر مسئولين مدارس است تا در نهايت اين عزيزان از سنين نوجواني همراه با ارتقاء كيفيت تحصيلي وپيشرفتهاي درسي با كار جمعي و خدمت صادقانه به ديگران آشنا شوند و اهميت مشاركتهاي اجتماعي را در محيط زندگي خود دريابند و با حقوق و وظايف خود به عنوان يك شهروند آشنا گردند.

آهن جان افزود:در ابتداي راه، اين طرح در 19 مدرسه راهنمايي شهر اهواز در سال تحصيلي 90-91به مرحله اجرا در آمد كه نتايج مثبت آن منجر به تعميم طرح در 50 مدرسه در سال تحصيلي 91-92 شد و اين طرح سال گذشته در سطح 80 مدرسه متوسطه اول با موفقيت به اجرا در آمد.

 خوشبختانه امسال تمام مدارس دولتي متوسطه اول تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند.

شايان ذكر است،اين طرح داراي 120 شهردار مدرسه و 360 معاون نيز  مي باشد.
:
:
:
آخرین اخبار