تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۵۴۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توریسم سلامت، منبع مهم درآمدزایی دولت ها
یکی از منابع مهم درآمد در کشورهایی پیشرفته، توریسم سلامت است و طبق آمار، توریسم درمانی درآمدی بالغ بر یکصد میلیارد دلار در سال را نصیب دولت ها می کند
نشست توجیهی با محور گردشگری سلامت، روز چهارشنبه 28 آبان 93 با حضور دکتر مهران حق پرست نماینده دانشگاه در گردشگری سلامت، معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان، مشاور معاونت درمان در دریافت گواهینامه بین المللی ایزو و جمعی از روسای بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان استان در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد.

دکتر مهران حق پرست اظهار داشت: یکی از منابع مهم درآمد در کشورهایی پیشرفته، توریسم سلامت است و  طبق آمار، توریسم درمانی درآمدی بالغ بر یکصد میلیارد دلار در سال را نصیب دولت ها می کند.

وی گفت: در سطح منطقه خاورمیانه نیز کشورهایی نظیر ترکیه و هند و در داخل کشور نیز استان هایی مثل تهران، اصفهان، فارس و خراسان رضوی از برترین مناطق در جذب توریست سلامت یا بیمار خارجی هستند و اقدامات خوبی را در همین راستا به انجام رسانده اند.

نماینده دانشگاه در امور گردشگری سلامت گفت: روزانه حدود 2500 نفر از مسافران فرودگاه آبادان و اهواز، بیماران خارجی می باشند که فرودگاهها را به مقصد سایر استان ها و با هدف درمان ترک می کنند. لذا تمهیداتی اندیشیده شده تا از زمان ورود به کشور و یا حتی قبل از ورود، ردیابی و هدایت بیماران صورت گیرد و بر همین اساس هم ورود و ثبت دقیق اطلاعات در سامانه آواب بدلیل ضرورت تطابق اطلاعات بسیار حائز اهمیت است.

حق پرست اظهار داشت: وزارت بهداشت مجوز دریافت حداکثر تا سقف دو برابر تعرفه مصوب از اتباع بیگانه را صادر نموده است. پس لازم است تلاش کنیم سطح ارائه خدمات را افزایش داده و مشکلات موجود را تا حد امکان مرتفع نماییم.

وی در ادامه ضمن اشاره به همایش ملی توریسم سلامت در تاریخ 4 آذر ماه، به بررسی فرصت ها و پتانسیل های موجود در استان، ایجاد رقابت و چالش های موجود در زمینه گردشگری سلامت پرداخت و پس از آن روسای بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان به ارائه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.
:
:
:
آخرین اخبار