تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در مواقع لزوم؛
تلاش پليس انگليس براي از كارانداختن توييتر
افسر ارشد پليس لندن به اعضاي پارلمان گفت: پليس انگليس تصميم داشت تا "توييتر " را در زمان اوج اغتشاشات كشورش از كار بياندازد و احتمالا در تلاش براي دستيابي به چنين قدرتي در آينده خواهد بود.

به گزارش فارس، به نقل از ديلي تلگراف و به نوشته "مارك هيوز " و "راف سانچز "، كميسيونر "تيم گادوين " در "كميته امور داخله " اظهار داشت كه وي و مدير ارشد تيم مديريت در "اسكاتلند " چندين بار درباره بستن توييتر گفت‌وگو كردند كه در نتيجه آن متوجه شدند كه قدرت قانوني براي انجام اين كار را دارا نيستند.

وي به اعضاي پارلمان گفت: "من به دنبال يافتن مجوزي براي بستن توييتر بودم. اما قانوني بودن آن بحث برانگيز بود. ما هنوز درخواست نكرده بوديم كه آن رسانه قطع شد، ما در رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان بخشي از راهبردهاي تحقيقي خود، به جستجو مي‌پردازيم. "

بعدها آشكار شد كه وي مذاكراتي با دولت داشته است به منظور اين كه قانون را تغيير دهند و پليس اجازه بيابد تا سايت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي را در مواقع بحران از كار بياندازد. "كيت واز " رئيس كميته اظهار داشت كه وي متوجه اين موضوع نشده بود كه پليس به بررسي اين موضوع پرداخته بود، اما گفت كه بايد به اين رسانه‌ها توجه شود چرا كه آن‌ها به مردم اجازه مي‌دهند با هر اطلاع كوچكي به تظاهرات بپردازند.

"واز " گفت: "ما بايد ببينيم كه آيا بايد به پليس اين اجازه را بدهيم تا با رسانه‌هاي اجتماعي به طريق مشخصي رفتار كند يا خير ".

در يك گفت‌وگوي اضطراري در پنجشنبه گذشته نخست وزير انگليس در پارلمان بيان كرد كه سايت‌هاي رسانه‌اي اجتماعي اگر به منظور هماهنگي در آشوب‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بايد بسته شوند.

"ديويد كامرون " اظهار كرد: "ما با پليس، سرويس‌هاي اطلاعاتي و صنعت در حال همكاري هستيم و بررسي مي‌كنيم كه آيا ممنوع كردن مردم از ارتباط گيري از طريق اين وب سايت‌ها كار درستي است يا خير؛ با اين كه ما مي‌دانيم آن‌ها به همين وسيله اغتشاشات، هرج و مرج و جنايات را توطئه چيني مي‌كنند. "
برچسب ها: پلیس انگلیس ، توییتر ، twitter
:
:
:
آخرین اخبار