تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۷۳۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست معاونت عمراني خوزستان:
اتاق مديريت بحران در خوزستان اجرايي مي شود
سرپرست معاونت عمراني استانداري خوزستان از مطالعه و اجراي اتاق مديريت بحران استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس، عبدالرضا اخوان صباغ در نشست هماهنگي هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي با بيان اينكه ساختمان مركز مديريت بحران استان به اتمام رسيده و ظرف چند ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد، افزود: مطالعه و اجراي اتاق بحران مديريت بحران استان نيز در حال انجام است.
وي تاكيد كرد: براي تجهيز اتاق مديريت بحران حدود 2 ميليارد تومان اعتبار موردنياز است و زمان بهره‌برداري آن بستگي به تامين اعتبار دارد.
به گفته وي، اين مركز جنب استانداري خوزستان قرار دارد كه سامانه‌هاي مربوطه در آن نصب و امكان ارتباط صوتي و تصويري با تمام شهرستان‌ها خواهد داشت.
مديركل مديريت بحران خوزستان همچنين گفت: در حال حاضر با ادغام كارگروه‌ها، 23 كارگروه تخصصي مديريت بحران به 14 كارگروه كاهش يافته است.
وي با تاكيد بر اينكه اعتبار موردنياز كارگروه‌ها در حال پيگيري است، پيشنهاد ‌كرد: در هر كارگروه يك طرح مطالعاتي ارائه شود تا تامين اعتبارات آن قابل پيگيري باشد.
اخوان صباغ گفت: همزمان با 20 مهر ماه (12 اكتبر) روز جهاني كاهش اثرات بلاياي طبيعي از 18 تا 24 مهر ماه به همين نام در كشور برگزار مي‌شود.
معاون اداره كل مديريت بحران خوزستان نيز در اين نشست با تاكيد بر تبيين نقش بيمه و مقاوم‌سازي مسكن در كاهش اثرات بلاياي طبيعي، گفت: در چند سال اخير در كشور همزمان با كاهش اعتبارات، تاكيد زيادي بر جبران خسارت از طريق بيمه‌ها و حمايت از صندوق‌هاي بيمه شده است تا مردم براي بيمه اموال خود تشويق شوند.
عليرضا دشتي تصريح كرد: با توجه به اينكه ضريب نفوذ بيمه در كشور و در استان پايين است بايد بر روي اين موضوع و آگاه‌سازي جامعه تاكيد بيشتري شود.
وي اظهار داشت: از 31 بلاياي طبيعي 21 مورد در خوزستان اتفاق مي‌افتد كه بايد پديده گرد و غبار را نيز به عنوان يكي از بلايا به اين مجموعه اضافه كرد.
دشتي با بيان اينكه انسجام دستگاه‌هاي اجرايي و شناسايي نقاط قوت و ضعف آن‌ها هدف برنامه‌هاي اين هفته است، افزود: آموزش‌هاي عمومي و تخصصي توسط دستگاه‌ها و كارگروه‌ها در اين راستا از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
وي ادامه داد: در زمينه آموزش نقش دانش‌آموزان و بانوان كه بخش قابل توجهي از اقشار جامعه را تشكيل مي‌دهند نيز بايد در اين ميان مورد توجه قرار گيرد.
ستاد كاهش اثرات بلاياي طبيعي شامل 14 كارگروه تخصصي مديريت بحران خوزستان است. كارگروه مخابرات و ارتباطات مديريت بحران به رياست مديرعامل شركت مخابرات خوزستان، كارگروه تخصصي بهداشت و درمان به رياست رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور، كارگروه تخصصي خشكسالي، سرمازدگي و مخاطرات كشاورزي (زراعت، باغداري، دامداري، آبزيان و طيور) به رياست رئيس سازمان جهاد كشاورزي، كارگروه تخصصي حمل و نقل، شريان‌هاي حياتي، بلاياي جوي و طوفان به رياست مديركل راه و ترابري استان، رئيس كارگروه تخصصي بيمه بازسازي و بازتواني و تامين و توزيع ماشين‌آلات آوار برداري ساختمان‌ها، آتش‌سوزي، مواد خطرناك، انتقال و تدفين متوفيان به رياست مديركل امور شهري استانداري خوزستان، كارگروه تخصصي تشكل‌هاي مردم نهاد به رياست مديركل امور اجتماعي استانداري خوزستان، كارگروه تخصصي امنيت و انتظامات به رياست مديركل انتظامي و امور مرزي استانداري خوزستان، كارگروه تخصصي مخاطرات زلزله، لغزش لايه‌هاي زمين، ابنيه، ساختمان‌ها و شهرسازي به رياست رئيس سازمان مسكن و شهرسازي، كارگروه تخصصي امور سيل و مخاطرات دريايي، برق، آب و فاضلاب به رياست رئيس سازمان آب و برق خوزستان، كارگروه تخصصي سوخت و مواد نفتي به رياست شركت پخش فرآورده‌هاي نفت منطقه اهواز، كارگروه تخصصي تامين مسكن به رياست مديركل بنياد مسكن استان، رئيس كارگروه تخصصي مخاطرات زيست محيطي به رياست مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان، رئيس كارگروه تخصصي آموزش و اطلاع‌رساني به رياست رئيس سازمان صدا و سيماي مركز خوزستان، كارگره تخصصي امداد و نجات و آموزش همگاني به رياست مديرعامل هلال احمر خوزستان كارگروه‌هاي تخصصي اين ستاد را تشكيل مي‌دهند.
:
:
:
آخرین اخبار