تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۷۳۶۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در مدت سه سال؛
60هزارمیلیارد برای اجرای طرح 550هزارهکتاری
معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: 60 هزار میلیارد ریال در مدت زمان سه سال برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب در خوزستان هزینه می شود.

امید حاجتی روز سه شنبه افزود: اجرای طرح 550 هزار هکتاری تاثیر مهمی در اشتغالزایی و افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان خواهد داشت.

وی اظهارکرد: اعتباری که برای اجرای این طرح در خوزستان هزینه می شود تقریبا 10 برابر اعتبارات عمرانی خوزستان است.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان از تبدیل انهار سنتی آبیاری به انهار جدید و مدرن و اجرای تکنیک های آبیاری زیرفشار در بخش کشاورزی خوزستان خبر داد و افزود: این طرح به منظور استفاده حداکثری از آب کشاورزی در خوزستان اجرا و اثرات آن در دو سه سال آینده در این استان نمایان می شود.

وی در خصوص مشکل تامین حق آبه تالاب های خوزستان گفت: این مشکل در کمیته تخصیص منابع آب استان که وظایف تامین آب آشامیدنی، صنعت، کشاورزی و حق آبه تالاب ها را دارد در حال بررسی است تا در آینده دچار عوارض زیست محیطی و عوارض بعدی آن نشویم.

حاجتی افزود: طرح ها و پروژه های مهم خوزستان در کارگروه آمایش زیست محیطی این استان با سند آمایش استان تطبیق داده می شود تا اگر لازم باشد جابجایی، حذف و یا اصلاحات لازم در مورد آنها صورت گیرد.

وی در خصوص لایروبی اروند رود نیزاظهار کرد: وزرات نیرو در حال پیگیری در سطح ملی و استانی برای حل این مشکل با طرف عراقی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار