تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۷۳۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قذافي در پيام صوتي مخالفانش را "موش " خواند
ديكتاتور ليبي طي پيام صوتي گفت كه پايان استعمار و موش‌ها نزديك است و آنها خانه به خانه فرار خواهند كرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه،‌ سرهنگ "معمر قذافي " طي پيام صوتي كه تلويزيون اين كشور اقدام به انتشار آن كرد، اعلام كرد كه پايان مخالفان وي نزديك است، اين در حالي است كه شايعه‌هايي درباره فرار قذافي از ليبي منتشر شده است.

وي در اين پيام گفت: پايان استعمار نزديك است و پايان موش‌ها نزديك است، آنها در مقابل مردمي كه به دنبال آنها خواهند بود،‌ خانه به خانه فرار خواهند كرد.

قذافي در ادامه اين پيام صوتي گفت: استعمار و پيروانش بعد از آنكه تمام جنگ‌هايشان با تمام اسلحه‌ها شكست خورد به دروغ و جنگ رواني پناه برده‌اند.

قذافي همچنين از طرفداران خود خواست تا بر روحيه معنوي عالي خود پايدار باقي بمانند و براي مبارزه در راستاي پاكسازي مناطقي كه تحت كنترل مخالفان است آماده شوند.

اين سخنان در حالي منتشر مي‌شود كه مخالفان ديكتاتور ليبي در حال نزديك شدن به طرابلس بوده و شهرهايي نظير الزاويه، صرمان و غريان را به تصرف خود در آورده‌اند.

پيروزي‌هاي مخالفان كه چند روزي است، ادامه دارد، روز گذشته نيز با آزادي چندين منطقه از ليبي دنبال شد و هم اكنون مخالفان خود را در چند قدمي طرابلس مي‌بينند.

در الزاويه كه در 45 كيلومتري غرب طرابلس قرار دارد، هم اكنون درگيري‌هاي سختي ميان مخالفان با نيروهاي قذافي در جريان است و نيروهاي قذافي تلاش دارند، كنترل شهر را دوباره بدست گيرند.

مخالفان پرچم‌هاي خود را در مركز شهر الزاويه برافراشته‌اند و به اين ترتيب بايد گفت، ارتباط طرابلس با دنياي خارج كه از اين شهر و از راه ساحلي آن صورت مي‌گرفت با دنياي خارج قطع شده است.

مخالفان با بيان اين‌كه هم اكنون عناصر وابسته به قذافي در شهر پراكنده شده‌اند، اعلام كردند، تا پاكسازي كامل الزاويه امكان پيشروي به سمت طرابلس وجود ندارد.

همچنين براي كنترل گذرگاه مرزي "راس الجدير " كه در مرزهاي ليبي با تونس قرار دارد، درگيري‌هاي شديدي ميان مخالفان با نيروهاي وابسته به قذافي در جريان است.
برچسب ها: قذافی ، معمر قذافی
:
:
:
آخرین اخبار