تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۷۲۴۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس پلیس راه خوزستان عنوان کرد :
سوانح رانندگی دومین عامل مرگ‌و‌میر در کشور
رییس پلیس راه استان خوزستان گفت:پس از سکته دومین عامل مرگ و میر در کشور سوانح رانندگی است.

سرهنگ قاسم قدرتی روز سه شنبه در همایش ایمنی موتورسواران در تالار فرهنگ اندیمشک با بیان اینکه 90 درصد تصادفات رانندگی در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد افزود: علت بیشتر این سوانح استفاده از موتورسیکلت به عنوان یک وسیله نقلیه می باشد.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته استاندارد به حدی رسیده که تصادفات کمتر منجر به فوت می شود.

رییس پلیس راه خوزستان در ادامه چهار عامل انسان، راه، وسیله نقلیه و شرایط محیطی را در سوانح رانندگی دخیل دانست و گفت: عامل انسانی با 70 درصد بیشترین نقش را در سوانح رانندگی دارد.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در راستای کاهش سوانح رانندگی اظهار داشت: جلوگیری از شماره گذاری خودروهای فاقد کیسه هوا نقش مهمی در کاهش سوانح رانندگی منجر به فوت داشته است.

سرهنگ قدرتی گفت: در سالهای 84 و 85 که حدود چهار میلیون خودرو در کشور وجود داشت سالانه 28 هزار نفر در سوانح رانندگی کشته می شدند که این آمار امروز با وجود 17 میلیون خودرو به زیر 19 هزار فوتی در سال رسیده که بیانگر این است که اقدامات پیشگیرانه در کاهش آمار تصادفات و فوتی نقش مهمی داشته است.

وی هدف از برگزاری همایش ایمنی موتورسیکلت در اندیمشک را آمار بالای سوانح رانندگی برای راکبان موتورسیکلت عنوان کرد و گفت:نقطه بحرانی استان خوزستان در تصادفات و مرگ و میر راکبان موتورسیکلت شهرستان اندیمشک می باشد.

رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: در تصادفات اغلب افرادی که جان خود را از دست می دهند قشر جوان جامعه بوده که مرگ آنها ضربه ای به خانواده و جامعه وارد می کند.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته وقوع دو سانحه تصادف موتورسیکلت در اندیمشک هشت کشته بر جای گذاشت خاطر نشان کرد:متاسفانه اکثر راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.

رئیس پلیس راه استان خوزستان با اشاره به اهمیت استفاده از کلاه ایمنی در حفظ جان موتورسواران گفت:با توجه به خنک شدن هوا در استان خوزستان به راکبان موتورسیکلت توصیه می شود برای حفظ جان خود از کلاه ایمنی استفاده کنند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان خوزستان هم گفت: تلفات موتورسواران در سال گذشته رقم مناسبی نبوده و نشان از بی احتیاطی این افراد دارد.

مسعود مصدقی افزود: خوزستان به لحاظ تلفات موتورسواران رتبه شش کشور را دارد که فرهنگ سازی و اجرای طرح های مناسب برای کاهش آمار تصادفات موتورسواران از مهمترین دغدغه هایی است که پیگیری آن ضرورت دارد.

وی گفت:باید با همدلی و افزایش سطح آگاهی ها در این زمینه به کاهش تصادفات در این گروه کمک کرد.

حمیدرضا گودرزی فرماندار شهرستان اندیمشک هم با بیان اهمیت توجه به قانون در زمینه رانندگی خصوصا از سوی موتورسواران گفت:رعایت اصول ایمنی در رانندگی به حفظ سلامت خود و کاهش تصادفات کمک جدی می کند.

اکبر کروندی فرمانده انتظامی شهرستان اندیمشک هم در گزارشی خواستار توجه بیش از پیش موتورسواران به استفاده از کلاه ایمنی و رعایت موارد احتیاطی در این راستا شد.

در این همایش به بیش از سیصد نفر از موتورسواران اندیمشک کلاه ایمنی اهدا شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار