تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۰۵۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان خبر داد :
ارائه خدمات‌رایگان‌اتوبوسرانی‌آبادان در روز اول‌مهر
شهردار آبادان از ارائه خدمات رایگان اتوبوسرانی در روز اول مهرماه به دانش‌آموزان خبر داد.

محمودرضا شیرازی در همایش همایش بازگشایی واحدهای آموزشی که با حضور مدیران مدارس انجمن اولیا و مربیان، خیران، تشکلهای غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبادان در محل تالار غدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد اظهار کرد: برای این منظور 45 دستگاه اتوبوس در نوبت صبح و 35 اتوبوس نیز در نوبت بعد از ظهر به دانش‌آموزان خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون کار بهسازی و ترمیم 46 مدرسه که اداره آموزش و پرورش لیست‌شان را در اختیار ما قرار داده بود به اتمام رساندیم.

شهردار آبادان از رنگ‌آمیزی، لکه‌گیری آسفالت، درختکاری و هرس آنها، خط‌کشی مسیرهای دسترسی و ورودی، نقاشی دیوارهای مدارس و شعارنویسی فرهنگی بر روی آنها، بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی مدارس به عنوان برخی از کارهای انجام شده در این مدارس نام برد و افزود: از تعداد کل مدارس بهسازی شده 10 مدرسه در منطقه یک، 25 مدرسه در منطقه دو و 11 مدرسه نیز در منطقه سه شهری قرار دارند.

شیرازی اظهار کرد: روند بهسازی مدارس تا زمان بازگشایی مدارس ادامه دارد.

به گفته مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان، عملیات خط‌کشی معابر و تقاطع‌ها و خط‌کشی طولی خیابان‌ها در حال انجام است.

*اقدام برای خرید 45 دستگاه اتوبوس جدید

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با توجه به تصویب شورای اسلامی شهر برای خرید 45 دستگاه اتوبوس جدید اقدام کرده‌ایم.

شیرازی با اشاره به ارزش 220 میلیارد ریالی این اتوبوس‌ها یادآور شد: در زمان حاضر ناوگان اتوبوسرانی آبادان به طور کامل فرسوده است.

شهردار آبادان با بیان اینکه با خرید این اتوبوس‌ها بیش از 60 درصد از ناوگان اتوبوسرانی ما نوسازی خواهد شد عنوان کرد: 15 دستگاه از این اتوبوس‌ها در مهر ماه وارد ناوگان اتوبوسرانی شهرداری می‌شود.

وی گفت: تلاش فراوانی کردیم تا این اتوبوس‌ها پیش از بازگشایی مدارس وارد ناوگان اتوبوسرانی شوند ولی از آنجایی‌که برای خرید یک دستگاه اتوبوس، مراحل قانونی همچون انجام مناقصه و طی مراحل آن وجود دارد یک وقفه از این بابت رخ داد که از تمام شهروندان آبادانی عذرخواهی می‌کنم.

شیرازی افزود: امید می‌رود تا تا نیمه مهر ماه امسال بتوانیم 15 دستگاه اتوبوس را به ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی اضافه کنیم.

شهردار آبادان با بیان اینکه در زمان حاضر 70 دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی شهروندان را به انجام می‌رسانند اظهار کرد: همچنین 15 دستگاه از اتوبوس‌های فرسوده ناوگان به طور 100 درصد نوسازی می‌شود که به این ترتیب 60 دستگاه اتوبوس یعنی 90 درصد از ناوگان اتوبوسرانی نو خواهد شد.

*فعال‌سازی 5 شرکت تاکسیرانی برای سرویس مدارس

مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان تصریح کرد: در حوزه تاکسیرانی نیز پنج شرکت خدمات‌رسان برای جابه‌جایی دانش‌آموزان و تحت عنوان سرویس مدارس مشخص و فعال‌سازی شده‌اند.

وی یادآور شد: متاسفانه تنها 45 مدرسه برای استفاده از این امکان اقدام به ثبت‌نام کردند که امید می‌رود سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش آبادان این موضوع را پیگیری و به نتیجه برساند.

شیرازی در پایان عنوان کرد: سازمان تاکسیرانی شهرداری آبادان آمادگی دارد تا خدمات به سایر مدارس برای تامین امنیت در زمان جابه‌جایی دانش‌آموزان را مهیا کند.
:
:
:
آخرین اخبار