تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۷۰۰۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک عضو کمیسیون عمران درخواست کرد،
وام 80 میلیونی با کارمزد پایین و مدت بازپرداخت بیشتر به اجرا درآید
یک عضو کمیسیون عمران مجلس در پیشنهادی درخواست کرد راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن و پرداخت تسهیلات 80 میلیون تومانی با هدف جذب سودهای کلان از سوی بانک‌ها دنبال نشود بلکه با پیش بینی مدت زمان طولانی و کارمزد پایین به نفع مردم راه‌اندازی شود.

یوناتن بت‌کولیا گفت: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در همکاری با وزارت راه و شهرسازی باید مدت زمان و سود تسهیلات 80 میلیون تومانی مسکن را به نحوی تعیین کنند تا حداکثر مبلغ پرداختی تسهیلات گیرندگان 120 میلیون تومان باشد نه بیشتر.

وی بازپرداخت دوبرابری اصل و سود تسهیلات 80 میلیون تومانی تسهیلات مسکن را به نفع بانکها دانست و افزود: تیم اقتصادی دولت در راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن باید به این نکته مهم توجه داشته باشد که پیش بینی وام 80 میلیون تومانی در نهایت موجب جذب سودهای کلان توسط بانکها نشود و به واقع از مردم حمایت شود.

نماینده آشوریان کشور در مجلس ادامه داد:‌ به این منظور باید مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات حداقل 20 سال و کارمزد آن تک رقمی باشد تا مردم بتوانند لااقل بر اساس الگوی مصرف آپارتمان 75 متری خریداری کنند. یا انبوه سازان بر اساس همین الگو مسکن سازی کنند.

بت کولیا در پیشنهادی از وزارت راه و شهرسازی خواست تا مکانیزم اجرایی راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن را بهصورت کلی در قالب ردیف‌ها و مواد لایحه بودجه 94 پیش بینی کند.

وی از همراهی نمایندگان در این خصوص در کمیسیون‌های عمران و تلفیق سخن گفت و افزود: مسکن یکی از اصلی‌ترین مشکلات امروز خانواده‌هاست. مجلس و دولت باید با پیش بینی تامین مالی مناسب کاری کنند تا مردم بتوانند لااقل 80 درصد نقدینگی مورد نیاز برای ساخت و خرید آپارتمان را داشته باشد در غیر این صورت استقبال چندانی از تسهیلات 80 میلیون تومانی مسکن نخواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار