تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۹۹۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مترو اهواز روی خط بدشانسی پیش می‌رود
مديرعامل سازمان قطار شهري اهواز گفت:‌ به راه نیفتادن متروي اهواز مشكل مديريتي ندارد؛ بلکه حل مشکلات این پروژه به دستور ويژه رييس جمهور نیاز دارد.

عباس هلاكويي اظهار كرد: فاينانس قطار شهري اهواز به مبلغ 450 ميليون دلار مصوب شد كه طبق قانون؛ 15 درصد از این رقم، سهم آورده متقاضي است و 385 ميليون دلار نیز بايد از طريق بانك‌هاي عامل تامين شود.

وي ادامه داد: طبق دستور رييس جمهور و تصويب شوراي اقتصادي؛ 5 بانك تجارت، ملت، ملي، سپه و صادرات با تشكيل يك سنديكا به رياست بانک تجارت، تامين 385 ميليون دلار فاينانس قطار شهري اهواز را متعهد شدند و سهم هر بانك مشخص شد اما با خصوصي شدن دو بانك ملت و صادرات و همچنين تغيير مديريت بانک‌ها، اين بانك‌ها از اين قرارداد انصراف دادند.

مديرعامل قطار شهري اهواز افزود: در اين شرايط يا سه بانك ديگر بايد سهم دو بانك ملت و صادرات را متعهد شوند يا اگر هيچ راهي نباشد ما حاضريم همان ميزان سهم سه بانك ملي، سپه و تجارت،‌ فاينانس را دريافت کنیم و كار متروي اهواز را پيش ببريم كه هر اقدامي در اين زمينه بايد به دستور شوراي اقتصادي يا معاون رييس جمهور يا دستور وزير اقتصاد انجام شود.

هلاكويي عنوان كرد: هر بودجه‌اي كه شهرداری اهواز به قطار شهري اختصاص مي‌دهد، به بهترين روش در اين پروژه هزينه مي‌شود و اگر ارز در اختيار داشتيم كار با سرعت بيشتري پيش مي‌رفت.

وي اظهار كرد: ‌استفاده از فرايند فاينانس در ايران در شرايط فعلي كه تحريم هستيم، بسيار پيچيده است. شايد دور زدن كشورها براي استفاده از فاينانس و اعتبار ارزي براي برخي راحت باشد ولي كاري بسيار خطرناك است كه ما انجام نمي‌دهيم و زير بار اين كار نخواهيم رفت.

مدير عامل سازمان قطار شهري اهواز ادامه داد: البته پيش بردن كار با روال قانوني هم بسيار سخت است كه نياز به دستور ويژه رييس جمهور در اين زمينه داريم. مجموعه استانداري و معاونت عمراني استاندار خوزستان و همچنين شهردار در حال پيگيري جدي اين موضوع است.

وی گفت: اهواز در مقايسه با شهرهايي چون شيراز، اصفهان و تبريز كه كار ايستگاه‌هاي خود را در مركز شهر شروع نكردند؛ هسته مركزي شهر را هدف قرار داد و در اولويت گذاشت زیرا با توجه به حجم ترددها در هسته مركزي شهر اين اقدام بسيار ضروری احساس شد.

هلاكويي اظهار كرد: در حال حاضر دستگاه‌هاي حفار TBM از ميدان فرودگاه اهواز تا نادري و فلكه ساعت پيش رفته‌اند و عوامل در حال فعاليت هستند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
رييس زاده عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
0
0
يكي از شاخص هاي مديريت استان خوزستان همين متروي اهواز است كه بايد گفت واقعا متاسفيم وخود نشان از ناكارامدي است در اين استان است متاسفانه ايجا مديران به جاي انكه كار كنند بيشتر تبليغ مي كنند. بلاخره اين متروي كذايي ديگه كي راه مي افتد واقعا كي ؟ ملتو كشتين با اين متروتون بابا
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
0
0
مسئولين در تهران به سرزمين ايثار ونفت احترام بگذارند
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
0
1
بانکها منتظر قراردادهای مشارکتی با سود بالا هستند
:
:
:
آخرین اخبار